Plek 2 - Taormina, benen trainen.

Italië, Taormina

De treinreis naar Taormina verliep zoals verwacht. 40 min in de trein en je bent bij Taormina Giardini.

Eerste indruk: wat een verschil, je komt echt in een andere wereld vergeleken met Catania. Echt een vakantie paradijs. Mooie blauwe zee, hoge rotsen en een prachtig uitzicht.
Precies wat wij hoopte dat t was, maar dan nog mooier.

Aangekomen op t station was het even zoeken naar het centrum. Je moet een bus nemen, kost €1,90 en brengt je naar het begin van t centrum in nog geen 10 min.
We hadden afgesproken met de gastheer bij een kerkje. Heel Taormina doorgelopen, verkeerd, weer terug. Ook weer gezien. Aangekomen stond hij al op ons te wachten, nam mijn koffer voor de trip naar boven. De geattendeerde 200 treden.
Het is zwaar! Neem een koffer met wieltjes. zonder? Niet te doen. Slecht ter been? Niet doen.
Eenmaal puffend boven, wachtte de gastvrouw ons op met een glas water. Wat gebrekkig Engels maar onwijs vriendelijk en deed haar best. Ze liet ons het appartement zien, het ontbrak ons nergens aan. Zo mooi als het leek, was het nog mooier. Ongelofelijk. En het uitzicht....
Het was de klim meer dan waard.

Taormina ontdekken
Het is echt een toeristische plek, zelfs in het voorseizoen is het al druk. Veel dagjesmensen. Er loopt een lange straat waar je van alles kunt ontdekken. Leuke winkeltjes en restaurantjes. Bezienswaardigheden:
Teatro Greco en het prachtige park. Klein stukje lopen vanaf t centrum.

De entree van Teatro kostte ons 5 euro, omdat we onder de 25 waren. (Anders 10) Neem wel een ID mee.
Het is leuk om even doorheen te lopen, het heeft een prachtig uitzicht maar er is heel weinig over van wat het was. Vanaf hier Kun je de Etna en de zee goed zien.

Het park is heel rustgevend, prachtige bloemen en prachtige kleine gebouwen. Ook hebben ze papegaaien in een hok.

De volgende dag zijn we op strandjacht gegaan. Isola Bella.
Je komt er met een kabelbaan.
Daar beneden heb je Mazzaro met betaalde bedjes, iets verder naar links kom je het natuur reservaat Isola Bella tegen. In het voorseizoen prima te doen. Wel een kiezelstrand, dus schoentjes zijn handig. Het eiland zelf kost geld, hebben we niet gedaan. Wel een prachtig uitzicht en heerlijk een middagje besteed in en aan t water. Snorkelen is hier ook leuk! Veel vissen.

Na het strand zijn we wat gaan drinken, heerlijke drankjes met borrelhapjes erbij. Aanrader! Liccho's.

S avonds zijn we bij the shelter gaan eten, rustig restaurantje in een klein steegje met heeeeerlijk eten. Wel de Nederlandse prijzen. Maar je moet kunnen genieten hier in Sicilië.

Op naar Cefalu!

Leuk geschreven allemaal 😄👍en inderdaad mooie bezienswaardigheden 😎🌞

Margreet 2017-06-09 10:44:28

Geweldig en wat een mooie foto's

Wilma 2017-06-09 10:48:57

Genieten!!! Prachtige foto's en wat een leuk verslag!!! Ben benieuwd naar de rest van jullie avontuur 😉!