65° 08’ ZL. 64 00’ W

Antarctica, Lemaire kanaal en Enterprise Bay

Gisteravond laat, een beetje een anticlimax . De doorgang naar het Lemaire en Peterman bay gaat niet door, we begrijpen het niet. De boot lag een tijd met de neus voor de smalle ingang van het kanaal maar maakte rechtsomkeer.
Een andere boot passeerde ons en ging er wel door, de juiste uitleg kregen we niet.
Vandaag slecht weer, witte schuimkopjes in de Gerlache straat, hopelijk gaan de landings door.

De morgen landing werd vervangen door een lezing, we zijn ipv op de brug geweest en walvissen gespot. Er waren er veel maar jammer genoeg hebben we geen telelens bij en dus moeilijk een foto ervan te nemen.
Om 11u35 toch een zodiac tour in Enterprise Island, en waarachtig de zon kwam er lichtjes door. Langs de ijsmuren naar een verbrand scheepswrak , van in de tijd van de walvisvaart, die daar 100 jaar ligt.
In de late namiddag een zodiac tocht op zoek naar walvissen, en dat die er waren, mastodonten op 20 m van ons vandaan, machtig schouwspel .

Die avond weer slecht nieuws, er is zeer zware storm op komst. Dus nu vertrekken richting Drake passage ipv zondag.
Het begint nu al redelijk te schommelen, dus pil innemen en alles vastmaken.