59° 10’ Z. _ 62° 49’ W. / Drake passage

Argentinië, Ushuaia

Gisteren wat later vertrokken dan voorzien, er was te veel wind. We hadden het zien veranderen.
Niet getreurd , intussen een wandeling gemaakt waarbij we terecht kwamen bij een ceremonie van de gaucho’s.
Het nat. volkslied en het Malvina volkslied door een fanfare gebracht. Met burgemeester, notabelen en TV. Mooi,
maar spijtig hebben we de TV opnames niet kunnen volgen, we waren al op zee.

_
19u 30 inschepen, welkomsdrink, uitleg over het reilen en zeilen aan boord, valiezen uitpakken, safety drill mt life vest, evacueerprocedure, enz.

Avondmaal, pilletjes tegen zeeziekte en de koffer in. Om halfdrie was ik wakker, het schommelde redelijk... nog een pilletje genomen en weer proberen te slapen. Naast mij een dieselmotor geluid... kan niet anders na een lekkere fles Franse wijn he!

De Drake passage is ongeveer 1.000 km en er liggen zo een 2000 lichamen in en heel veel schepen, komt door de convergentiezone , het samenkomen van de 2 oceanen in de buurt van Kaap Hoorn.

Nu het ontbijt, nog 10 dagen van dit en je kan mij rollen. Discipline zal nodig zijn.

Veel tijd geven ze ons vandaag niet! Crew voorstellen, botten en parka gaan passen, controle op kleding voor offshore, met stofzuigers , ontsmetten laarzen, inhoud rugzak enz...

Hebben zojuist ook de burg bezocht... bangelijk hoe jong allemaal ... neen ... wij zijn oud!

Veel Engels sprekende aan boord, nogal Duitsers en Russen, nog geen Belgen tegen gekomen. En natuurlijk ook veel Aziaten.. maar die kunnen we niet uit elkaar houden.

Lunch achter de rug, mannetjes... maar eten dat ze hier doen...
Nu vrij tot 16u00 , dan tea time en een lezing over de trip van Bellingshausen and the Discovery.

Prachtig maar die boot is er voor mij te veel aan.Misschien bijna oud maar niet out.

André Dekeyser 2020-02-29 07:32:03

Zopas heb ik wat opgezocht over Drake Passage. Amaai mijne frak wat ik daar allemaal las en jullie hebben het aan de lijve ondervonden. Dat de boot schommelde kunnen we zien aan de aanduidingen van de pins op de kaart. Jullie zijn wel avonturiers zulle.