Aankomst in Vezelay.

Frankrijk, Vezelay

Het was een warme zware tocht. 's ochtends te laat vertrokken. Nog even met een Nederlandse pelgrim gesproken bij de supermarkt. Na 8 kilometers verkeerd gelopen. De warmte werd steeds drukkender. Toch met nog 10 km te gaan, zie ik de Basiliek van Vezelay. De laatste km is het stijgen, veel jakobsschelpen langs de weg. Toen ik om 18.30 uur drijfnat van het zweet bovenkwam, eerst naar de basiliek. Laatste deel van viering. Prachtige muziek. geroerd dat dit doel bereikt is. Prachtig moment ondanks de vermoeidheid. Er is een opvang voor pelgrims. Daar is een slaapplaats geregeld. Vlak naast de basiliek. Om 9.00 uur s' avonds een prachtige avondviering meegemaakt. Wat een zangstemmen en serene sfeer.
Er zijn hier heel wat pelgrims van verschillende nationaliteiten die in verschillende richtingen verder gaan. Ik naar Nevers naar Mieke.

De zang in de basiliek: ik ben er geweest na het overlijden van mamma. Kreeg daar toen troost. Zo mooi! Ik kan me voorstellen dat dat na zo'n zware dag/lange tocht heel erg binnen komt. Nog een week en dan zie je Mieke weer!