Inca Trail naar Machu Picchu

Peru, Cuzco

Uit voorzorg zijn we 1 dag vroeger aangekomen in Aguas Calientes. Van hieruit zijn we om 5u30, na een zeer korte nacht, aan onze dag trekking naar Machu Picchu begonnen. Gelukkig stopte het net op tijd met regenen. 2 uur voor ons vertrek viel de regen nog met bakken uit de lucht en aangezien de treinen niet reden wegens een algemene staking was onze tocht nog eens 7 kilometer langer. We moesten via het treinspoor naar het vertrekpunt wandelen. Niet echt aangenaam, maar je moet er iets voor over hebben om het mythische Machu Picchu te zien ;-) De tocht zelf was best zwaar. Rond de 30 kilometer op en af via oude Inca paden met veel treden dus. Als opwarming kregen we 6 kilometer voor de zonnepoort een andere Inca stad te zien. Veel kleiner maar prachtig gelegen en zonder toeristen ;-) Bovendien hing er volgens Lin veel positieve energie. We moesten er wel iets voor over hebben, namelijk 300 treden maar de inspanning was meer dan de moeite waard en dan moest de ultieme beloning nog komen. Na ongeveer 7 uur bereikten we dan de zonnepoort. De plek waar je voor het eerst Machu Picchu ziet liggen. Je hebt er een fantastisch zicht maar eigenlijk ligt de stad nog iets te ver en zat het zonlicht tegen om de ultieme foto van de stad te maken. Het was wel een geweldige plek voor onze lunch. Na de lunch en ongeveer een half uur later was het uitzicht over de stad fenomenaal. Je ziet het zo vaak op foto's maar er zelf staan is haast niet te beschrijven. Werkelijk adembenemend ! Na de uitleg van onze gids en nog eens 2 uur later zijn we dan richting hotel getrokken met een heel pak foto's op zak. Enige minpunt, we staan allebei vol met muggenbeten, ondanks onze voorzorgen :-(

Het reizen doet jullie blijk baar goed . Mooie foto's en fijne herinnering om eens op nieuw te bekijken . Gr Papa en Mama