Cusco city tour

Peru, Cusco

Vandaag hebben we de navel van de wereld ontdekt. Dit betekent Cusco namelijk in de taal van de Inca's. Dit is ook de stad waar Lin 5 weken heeft verbleven voor haar vrijwilligers werk. We hadden dus de perfecte gids ;-) In de voormiddag hebben we een aantal zeer interessante Inca plaatsen bezocht. De Inca's bleken zeer sterk in krijgskunde en in techniek, allen waren zij, volgens een uitspraak van onze plaatselijke gids, de Chinezen van hun tijd. Ze copieerden veel uit andere beschavingen om het dan te vervolmaken. In ieder geval zijn hun bouwwerken zeer indrukwekkend. De stad zelf is een mix van zowel Inca als Spaanse invloeden. Hoewel een drukke stad, had ik hier wel een aangenaam gevoel. Hier hebben we ook geproefd van het nationale gerecht cavia. Het vlees zelf is best lekker alleen was de kruiding niet ons ding. 'S avonds hebben wij een bezoek gebracht aan Horti, de dame die de coördinatie deed van Lin haar project. Een enthousiaste en warme dame. Geen wonder dat Lin hier zo graag verbleef ;-)

Het is een hele mooie streek aan de foto's te zien, en ik ben blij dat jullie er van genieten!! Maar cavia eten zou niets voor mij zijn ! Groetjes uit het koude en natte België