Aankomst Lima en connectie naar Arequipa

Peru, Lima

Eindelijk aangekomen in Peru, 3 vluchten en ongeveer 24 uur later zijn we in Arequipa. De tweede grootste stad met, volgens de beschrijving, een prachtig koloniaal centrum. Na een eerste verkenning is mijn conclusie dat je best niet naar Peru komt voor de steden maar wel voor de natuur. Vanuit de stad heb je een mooi zicht op ondermeer de El Misti vulkaan en een aantal besneeuwde bergtoppen. Heb ook al kunnen kennismaken met het locale bier Cusquena, niks speciaals en ook niet meteen de juiste remedie tegen hoogte ziekte, denk ik :-) Voorlopig nog geen last van maar we bevinden ons nog maar op 2400 meter hoogte. Wel al Coca thee leren drinken, in geval dat.. en neen je begint er niet van te hallucineren ;-) Kortom de eerste dag was een fijne kennismaking met Peru en een blij weerzien met mijn schat!

Goede reis en behouden terugkeer!

Theo Van Hertbruggen 2015-10-12 20:57:00

Geniet van jullie rijs, de groetjes aan de rijs genoten.

De Liliane 2015-10-13 13:23:24

Veel plezier daar. Geniet ervan en doe de groetjes aan Lyn.

Saartje Hermans 2015-10-13 17:53:39

Hey Pieter en Lyn, ziet er leuk en mooi uit! Smeer die beentjes maar al in voor de trekking :) veel plezier en groetjes van ons allen!