Titicaca, het hoogst bevaarbare meer ter wereld

Peru, Titicaca

Ik had al zo vaak van het Titicaca meer gehoord en van de fameuze eilanden uit riet maar kon vooraf niet geloven dat dit echt een unieke ervaring zou worden. De Uros stam leeft met zo'n 300 man op verschillende eilanden in de baai van Puno. Bij een bezoek aan een van deze eilanden kreeg je, hoewel zeer toeristisch, een goed beeld van hoe deze stam op een zeer authentieke manier leeft. Op de eilanden is echt alles voorzien, weliswaar primitief. Een eiland uit riet onder je voeten is echt wel speciaal. Na ons bezoek zijn we door gevaren naar Taquile. Een van de grotere "normale" eilanden. Vooral de uitzichten waren de moeite. Op dit eiland leek het alsof je op een vredige uithoek van het Inca rijk zat. 'S avonds nog even de stad Puno gaan ontdekken. Een kunstmatige stad die draait rond het toerisme en de handel in namaak producten. Morgen met de Andean Explorer trein naar Cusco.

Amai broer dat ziet er echt puik uit... Hebben jullie ook overnacht in zo,n hutje op zo,n rieteiland ? Blijf jullie reisverslagen volgen...Nog veel plezier en tot de volgende!

Annemie 2015-10-18 13:01:08

Lin, nog op de valreep een hele fijne verjaardag gewenst !! Dikke kussen van ons allen!