Campbell river.

Canada, Campbell river.

We hebben de grote oceaan achter ons gelaten en rijden richting Campbell River. Het prachtige landschap trekt aan ons voorbij en je zou overal wel willen stoppen om dit alles te bekijken. Zo'n 10 km voor Port Alberni stoppen we bij Sproat lake waar we een kopje koffie maken. Terwijl we op een bankje zitten komt er jong hert uit de bos gelopen en begint wat bladeren te eten van de bomen. Schichtig kijkt het beestje om zich heen en schrikt als een meisje komt aan fietsen. Sierlijk huppelt het beestje de parkeerplaats over en verdwijnt weer in het bos. De foto's van dit gebeuren staan helaas op het toestel waarvan de kaart niet in mijn tablet past.

We stoppen nog even bij de walmart in Alberni en gooien daar ook de tank weer vol. We maken nog een korte wandeling naar de Little Qualicum falls en naar een half uurtje vervolgen we onze weg.

Rond de middag komen we aan in Campbell river en zoeken de camping op die ik al van te voren had uitgezocht op internet.
Parkside campground is mooi gelegen in het bos en ziet er netjes en verzorgt uit. We boeken voor 2 nachten. En ook op deze camping is een beerwaarschuwing!