De ferrie van Horseshoe bay naar Nanaimo. Ucluelet en Tofino.

Canada, Ucluelet

Naar een eerste nachtrust in een hotel in Vancouver waarbij we het tijdverschil nog moesten verwerken en dus al vroeg wakker waren zaten we om 7 uur al geknipt en geschoren aan het ontbijt. Eerst boodschappen doen en kijken voor een piepschuim koelbox en een butane stove om op te koken. Dit viel werkelijk nog niet mee, bij de eerste Walmart en bij 2 Canadian tires waren ze uitverkocht. Bij de tweede Walmart hadden ze wel een stove maar geen gas, dus voor gas weer terug naar de canadian tire. Uiteindelijk konden we toch ons potje koken.

Na het boodschappen doen op weg naar de ferrie die ons naar Vancouver Island brengt. We hadden werkelijk schitterend weer en het uitzicht was prachtig. Na aankomst op VI zijn we richting Ucluelet en Tofino gereden. In Ucluelet hebben we geboekt bij Wya point resort en campground. Direct aan de North pacific Ocean. Midden in de natuur, we moesten onze etenswaren bewaren in speciaal gebouwde kasten dit vanwege een beerwaarschuwing.