Gallisteo

Spanje, Gallisteo

9 juni van Grimaldo naar Gallisteo
Vanochtend wacht ons een leuke verrassing. Ceasar heeft voor een picnickmand vol met ontbijtspullen gezorgd. We besluiten het er dus ook maar van te nemen. We kunnen zelf koffie zetten, verse jus maken, broodjes roosteren, er liggen cakejes, bananen etc. Daardoor vertrekken we later dan anders, om half negen pas.
De route was ons uitgelegd door Ceasar en verloopt eigenlijk grotendeels volgens het boekje.
Bij het moeilijke stuk van die onwillige boer, klimmen we inderdaad over het hek en lopen zo Gallisteo binnen. Emilene loopt op haar eigen tempo maar het komt wel precies zo uit dat op het lastige stuk we samen lopen en elkaar kunnen helpen.
Was Grimaldo als dorp al een gat van niks, Gallisteo is maar en tikkeltje beter.
Het heeft wel een volledig ommuurde binnenstad, maar die binnenstad is nauwelijks het bezoeken waard, erg rommelig allemaal. (Al schrijvende merk ik dat we verwend aan het worden zijn door al het moois wat we zien.) Emilene loopt door naar een hostal in de buurt.
We verblijven in een kamertje boven een bar, beetje klein, beetje donker en 's avonds lang herrie. Niettemin eten en drinken we daar voor de rest van de dag. Voor het eten nemen we voor de verandering eens gebakken sardientjes. Ik heb nog nooit zoveel graten en graatjes verstouwd.

wat ontzettend leuk om jullie te volgen; ik krijg helemaal de vakantiekriebels, maar mag nog 2 maanden werken....... doei, doei, liefs Dorette

dorette 2014-06-11 11:23:40

Ik sta versteld van zoveel lenigheid en zo'n gentleman!!! Leuk dat jullie zo geweldig genieten. Groetjes Claar en Piet.