Naar Almaden de la Plata

Spanje, Almaden de la Plata

Uitgeslapen, want de taxi is besteld voor half tien. We zijn met ons vieren, Joseph, Alain, Thelma en ik. Nou ja uitslapen...de slaapruimtes moeten om acht uur leeg zijn Triny kan dan beginnen met haar dagelijkse schoonmaakwerkzaamheden. De taxi brengt ons bíj de poort van het natuurpark Siërra Norte. Vandaar gaat ieders zijns weegs en loopt de wandeling door opnieuw prachtige natuur. Als toetje op de wandeltaart wacht ons een behoorlijk steil klimmetje naar Cerro del Calvario. Daar aangekomen kunnen we genieten van mooie vergezichten.
We arriveren rond twee uur in Almaden de la Plata. De herberg is snel gevonden en we krijgen een kamer met twee stapelbedden, we kiezen allebei voor een laag bed en hopen stilletjes op geen andere kamergasten. Helaas ijdele hoop dus. De herberg stroomt vol met vooral Spaanse fietsers. Twee jonge gasten van rond de twintig bezetten de bovenste bedden.
Als we wat later door het dorp slenteren ontmoeten we, naast de eerste ooievaarsnesten, hoe kan het ook anders, Alain, Joseph en Rene. We spreken af samen te gaan eten. In elk cafe en restaurantje wat we tegenkomen staan televisies opgesteld. We ontkomen er niet aan, Spanje is vol van de komende voetbalwedstrijd tussen de 2 Madrileense clubs.Halleluja..wat een herrie overal. We belanden uiteindelijk pal onder een luidruchtig tv-scherm, met rondom ons talloze fanatieke Spanjaarden. Onnodig te zeggen dat eten weer te lekker was. In de rust van de wedstrijd hebben we afgerekend en zijn we als brave pelgrims in onze nestjes gaan liggen. Het was toen nog 1-0 voor Atletico, later hoorden we dat de uitslag uiteindelijk 4-1 voor Real werd.

Een beetje jaloers ben ik wel. Wat een mooie natuur om in te mogen lopen. Ik wens jullie een heel fijne Camino !!!!

Karel 2014-05-25 20:53:22

Groeten, fijn dat het zo goed gaat.

Tonnie 2014-05-26 08:28:50

We hebben veel bewondering voor jullie. Vorige week donderdag hebben we van Maastricht naar Eijsden gelopen. Een deel van deze wandeling is een stukje van de pelgrimsroute naar Santiago de Compostella. Wij waren blij dat we na 23km op het eindpunt in Eijsden aankwamen. De bewondering voor jullie pelgrimstocht is alleen maar groter geworden. Berry en Thelma, veel succes, wandel ze en houd de moed er in.