Kerstmenu

Oostenrijk, Marktgemeinde Nenzing

We zijn nou toch al heel wat jaartjes aan het winterkamperen in de Alpen, maar zoveel regen als dit jaar hadden we nog niet eerder. Ooit waren we ingesneeuwd, we stonden in Zwitserland op een groene camping in T-shirt de voortent op te zetten en we stonden op campings waar gewoon lekker sneeuw lag. Maar dagen regen, dat is nieuw.
Dus over vandaag, Eerste Kerstdag, valt niet veel te melden. Ja, lekker uitgeslapen. Verse broodjes vanmorgen. Sanitair in de camper weer leeg en fris. En natuurlijk vanavond genoten van een heerlijk kerstmenu. Software voor fotobewerking getest en bevonden dat Luminar 4 een opmerkelijk goed pakket is dat meer bekendheid verdient.

Wandelen

Morgen is de weersvoorspelling: droog. Dan trekken we de wandelschoenen aan en gaan we op pad. Het is morgen de laatste dag hier op Alpencamping Nenzing. Vrijdag vertrekken we richting Natters, dichtbij Innsbruck.
De familie Morik van Alpencamping Nenzing bestaat uit Joseph en Gerti: de vrouw des huizes is Nederlandse en op dit moment ook bij haar familie in Nederland. Dochter Michelle - zeer geoefend skiër, ik meen dat ze op hoog niveau aan wedstrijden heeft deelgenomen - rondt haar studie in Wenen af, gaat de camping overnemen en is nu ook hier. Vanavond spraken we haar even: haar Nederlands is prima, met natuurlijk een licht accent.