#monsoon#regen#fuckit-->Singapore!

Singapore, Singapore

Zoooooo, na twee dagen redelijke rust in het fijne kleine eilandje Gili Air was ik weer helemaal bijgekomen en opgeladen. Gili Air werd dagelijks getroffen door een paar kleine hoosbuitjes in de middag, waardoor de straten zich in de volledige breedte vulden met plassen water tot aan de enkels. Aangezien het weerbericht niet leek te veranderen en je nu ondertussen in de straten bijna kon snorkelen door de aanhoudende regenval besloot ik terug te varen naar Gili Trawangan. Daar aangekomen regende het gelukkig ook.

In 'Gili T', zoals het eiland wordt afgekort, checkte ik in in mijn vorige hostel. Al gauw liep ik wat 'oude' bekenden tegen het lijf en de sombere regenbui werd weggespoeld met een paar verfrissende Bintang Radlers. Een leuk strandfeestje volgde des avonds waarbij ik op de terugweg naar huis de eerste hanen alweer hoorde kraaien bij het vroege ochtendgloren. De kater duurde niet lang, en mijn slaap evenmin, aangezien mijn hostel naast een fijne moskee was gelegen, alwaar 3-4 keer per dag de gebeden door de speakers schalden.

Op Gili T hield de regen aan. En niet te zuinig...toch maar eens googlen. Na een twintig seconden durend speurwerk kwam ik erachter dat ik hier midden in de 'monsoon' zat, oftewel het regenseizoen. No shit, Sherlock...

Ik hield mijn natte poot nog enkele dagen stijf maar toen mijn gitaar langzaam krommer en krommer begon te staan van al het vocht in de lucht en ik met bed en al bijna het hostel uit dreef besloot ik dat het tijd was om mijn doorweekte biezen te pakken. Nog geen idee hebbend waarnaartoe ik zou willen gaan kocht ik á la minute per direct en wel meteen het eerstvolgende vliegticket naar het meest centrale land dat in de buurt was: Singapore. Ondertussen land 5 van deze rondreis, dus dat schiet al op. In Singapore zou ik eens op mijn gemakje een onderzoek doen naar waar de zon dan wèl scheen.

Aangekomen in Singapore checkte ik weer in in een aardig hostel en dook ik lekker mijn stapelbedje in. Echt slapen zat er niet in, de airco stond op standje Noordpool en boven me lag een keihard snurkende Japanner het complete tropische regenwoud om te zagen. De volgende morgen dus maar op het onmenselijke tijdstip van 08:30 mijn bed uit gerold en richting het stadscentrum gegaan. Immense shoppingmalls en gelukkig veel lekkere sushi. 's Avonds voor de verandering eens culinair gedaan en gepoogd een openluchtconcert bij te wonen echter...was dit 'vol'. Best gek voor de openlucht, maar ik kwam er niet in.

Toen ik na een leuke wandeling door de waanzinnig verlichte stad huiswaarts keerde en mijn hoofd ten ruste legde op mijn kussen begon het gesnurk van dat superirritante Mikado-jong weer. Pfffff. Tweede nacht dus ook geen oog dicht gedaan dus volgende ochtend een andere kamer gevraagd.

Die dag weer een paar millimeter van mijn slipperzool versleten over de schone straten van het magische Singapore. In de avond naar 'Bay Garden' gegaan, waar 22 meter hoge bomen prachtig worden verlicht door een lichtshow met bijpassende dromerige orientaalse muziek. Supermooi, niet te vangen in een foto, een kleine poging ziet u bij de foto's. Toen ik die dag in het hostel terugkwam bleek de hosteleigenaar van een hostel in Sri Lanka (!), dat hier ook niet bepaald om de hoek is, in mijn hostel te zitten! Wat is de wereld klein. Na wat grappen en grollen vroeg hij me mee naar een geinig festivalletje in de middag. Alleen waren de kaartjes 180 dollar en de biertjes 18 dollar per stuk. Ik heb vriendelijk bedankt en ben lekker naar de bioscoop gegaan en deed me wederom tegoed aan een flinke plaat sushi.

Ondertussen een vlucht gezocht voor een volgende leuke vakantiestek...en de winnaar is...de Filipijnen! Ik had ondertussen wat contact gehad met Jamie en die bleek in Thailand te splitsen van Luke, aangezien het geld van Luke op was en Luke dus terug naar het koude Engeland moest. Na wat goede argumenten over de zon, de zee en het Filipijnse gerstenat was Jamie overgehaald. 31 januari vliegen we beiden, hij vanaf Kuala Lumpur en ik vanaf Singapore, naar 'Bocaray' op de Filipijnen. Hereniging op het vliegveld. Lijkt verdorie 'all you need is love-gay edition' wel. Maar zo erg is het gelukkig ook weer niet.

Felicitaties trouwens aan collega Hansiepansie, die vader gaat worden! Goed gedaan kerel. Nu je mooie BMW 1-serie inruilen voor een Opel Astra station 😜

Vanaf singapore airport groet ik u allen!

Hi Nils, Balen zeg zoveel regen. Moest erg lachen om dat snurkende Mikado-jong. Je eigen bed en rust om je heen ga je over ca. 6 weken erg waarderen, denk ik. Veel plezier met Jamie, haha🍺🍺. Super mooie foto's! 😎👍X

Jolanda 2016-01-31 08:06:15

Hoi Nils, Dat was weer genieten van het Singapore-avontuur, leuk joh, je had beter aan dat snurkende Mikado-jong of hij harikari wilde plegen, dat hoort toch zo als je tot last van de gemeenschap bent. Ga lekker door zo!! Wij vertrekken in november naar Indonesië. Leuke foto's, toppie!!

Herman en Rini Manders 2016-01-31 09:04:16

Ik ken je niet Laurens, maar ik deel je ongerustheid. Na tonijnsteaks inmiddels 2x sushi ?! Wederom een serious amount of vis ! Misschien was deze reis toch iets te hoog gegrepen voor ons Nilsje. Hopen maar dat hij het toch overleefd op die gezonde gewervelde waterdieren. :-(

Petra 2016-01-31 10:03:40

Hoe kan je nu geweigerd worden in een openlucht concert ? Ik gok zomaar dat de zoon van S...de Duitse Remy hiermee te maken zou kunnen hebben.. Wel weer een mooi verhaal man..geniet ervan...en je weet het die gasten zijn " nog " kleiner dan Molukkers...maar niet minder gevaarlijk... Als jet terug bent rijden we wel ff naar Rody voor een frikandel xxl en grote patat....

ming 2016-01-31 14:02:40

Geweldig geschreven weer! Mocht je daar twee meiden tegen komen waar er 1 kelsey van heet dan is dat mijn collega:) Have fun lieve broer!

Kim 2016-01-31 15:41:43

@jolanda: ja mam, dat zal wel,even gek zijn in mijn eentje in mijn eigen slaapkamer. Geen hostelstapelbedden, vieze sokken van een ander of een meurende natte handdoek aan de deur. Ik ga t nog missen... @herman en rini: haha ja dat zou nog niet eens zo'n gek idee zijn geweest hahaha @petra en laurens: niet alle sushi is rauwe vis he hahaha @ming: ik heb hetzelfde licht -tot donkerbruin vermoeden...en begin nu al te watertanden 😉 @kim:dank je zus en ik zal ze de groeten doen van je als ik ze zie!

Nils 2016-01-31 19:23:41

Haha mooiste verhaal tot nu toe! Kan me helemaal voorstellen hoe heerlijk jij je kan ergeren aan dat gesnurk!!

Cyriel 2016-02-01 15:34:47

@cyriel: hahahaha ja jij bent wel de beste insider wat dat betreft 😜

Nils 2016-02-02 05:47:53

he Dibbes, wat een verhaal weer. Ik kan me voorstellen dat die Japanse Martijn heel irritant kan zijn geweest. Als je terug bent gaan we denk ik meteen door naar Verdun dan kan je in 1 ritme door. geniet er van en schrijf maar wat vaker van deze verhalen, wordt een mens blij van. greetz Suj

Mars 2016-02-04 09:59:59

He sujapsie! Hahaha een japanse Martijn 😂 En heb nu al zin in verdun!