Dag 13 - Washington

Verenigde Staten, Washington D.C.

Vanmorgen na een hartelijk afscheid van Hamid van het hotel zijn we met de metro richting het Capitool gegaan. Voorbereid op de warmte, dus flink aantal flesjes water/sapjes in de rugzak. Komen we aan bij de security mag je niets van eten/drinken meenemen naar binnen🤨. Daar stonden Luuk en ik al binnen en Ernst met rugzak werd geweigerd. Luuk en ik maar bij de eerstvolgende exit er maar weer uit. In het park eerst al het drinken maar genuttigd en vervolgens een nieuwe poging gewaagd (nu met lege rugzak 🤪).
Je mag niet vrij rondlopen in het Capitool dus aangesloten bij een gids die ons een rondleiding gaf door de belangrijkste openbare zalen met leuke weetjes. Je ziet daar ook senatoren in het wild rondlopen (het is tenslotte hun werkplek), maar ja voor ons allemaal onbekend (en voor veel Amerikanen waarschijnlijk ook 😆).
Eenmaal buiten was het plan om te lopen richting het Washington monument. Maar een zuchtende puber had stepjes gevonden, dan hoef je tenslotte niet weer dat hele eind in die warmte te lopen.🥵
Achteraf een goed idee en wij scheuren met die dingen langs alle bezienswaardigheden, toch zo’n 9 kilometer 🤪. Onze voeten waren er in ieder geval heel blij mee.
Na een versnapering de auto opgezocht en gereden naar een plaatsje verderop. Morgen gaan we verder rijden richting het zuiden.

Luuk heeft volkomen gelijk arme voeten. Hahaha.

Jeanette van de Bovenkamp 2019-07-16 20:09:38

mooi zeg! dat Capitool...