Dag 14: Van Santa Fe naar Monument Valley

Verenigde Staten, Oljato-Monument Valley

Vandaag was de aller langste rit die we tijdens deze tour maken en eindelijk was het mijn beurt om helemaal voorin de bus te zitten. Ik had dus echt een super plek om alles om me heen te zien en dat was maar goed ook, want het was niet alleen de langste tour, maar ook de mooiste. We reden uit Santa Fe vandaan en kwamen in de woestijn terecht. Er lag overal sneeuw. De sneeuw maakte langzaam plaats voor de bergen die later weer plaats maakten voor grote vlaktes. Zo ging het een tijd door, maar het verveelde niet. Het was echt zo mooi om dit te zien. Het westen blijft wel m'n favoriete deel in Amerika.
Aan het eind van de middag had de gids een verrassing voor ons: we gingen naar het vier-statenpunt.
Dit is de enige plek waar je in Amerika in vier staten tegelijk kan zijn: Arizona, Utah, New Mexico en Colorado. Het was dus zeker de moeite waard om hier langs te rijden.
Het was wel weer snel tijd om door te rijden naar Monument Valley, want we wilden graag de zonsondergang zien. We waren net op tijd. Tien minuten voor zonsondergang kwamen we aan bij het mooiste uitzichtpunt van de Valley. We zijn hier ongeveer een kwartier geweest en toen was het echt tijd om te vertrekken, want toen de zon weg was, was ook de warmte verdwenen (voor zover die er al was).
's Avonds zijn we een stuk gaan rijden naar een plek zonder lichtvervuiling, zodat we naar de sterren konden kijken. Er was zoveel te zien, zelfs de Melkweg was zichtbaar. Monument Valley is nu (naast Memphis) toch wel de mooiste plek die ik hier heb gezien.