Een hele dag Yellow

Verenigde Staten, Yellowstone National Park

Mijn hemel zeg wat was het koud vannacht. We moesten weer lepelen , ook met die extra deken. Ik wilde er gewoon niet uit maar was om 7 uur al wakker. Uiteindelijk om 7.30 eruit en douchen onder een warme douche. Het is ongelofelijk maar je doet de deur open en de warmte stroomt binnen. De zon schijnt om 7.30 als een malle, heerlijk. Voordeel van deze campground is dat ze een soort open bbq keuken hebben die ook ontbijt doet. Adult breakfast: 2 pancakes, 2 scrambled eggs en 3 bacon. Nou dat hebben we dan maar gedaan om half 9. We hebben allebei een beetje last van de hoogte: beetje onzeker op de benen, beetje kortademig, beetje hangerig. Dat ontbijtje was dus een beetje duwen en pas rond een uur of 14.00 pas weer iets gegeten, zo vol voelden we ons. Aan het eind van de dag waren we weer helemaal bij de les trouwens. Strange.....

Anyway, om 10.00 uur het park in. Gistermiddag hebben we ons in het visitorcenter goed laten informeren over de routes, wat moeten kunnen we zien in 2,5 dagen.
Vandaag (voor degenen die er eerder waren) via Madison naar canyon Village (uper & low er falls) richting Roosevelt tower (tower falls) en dan richting de oost uitgang. Daar zit veel wild werd ons verteld. Nou en gelijk had de lady ranger. Honderden bizons, Mule deer, bighorn sheep (denk ik tenminste als ik naar het plaatje kijk, maar wie maalt erom :)) ik zag 1 beer en Johan 2 (daar baal ik enorm van) tegen een heuveltje maar we mochten niet stilstaan. Snel een foto genomen maar ik ben bang dat we een vergrootglas nodig gaan hebben:). De beren hebben nu jongen en dan zijn ze wat agressiever. Rangers laten je niet de auto uitgaan. Ik vind het eerlijk gezegd nogal spannend om een hike te ondernemen naar een watervalletje en dan zie ik dat gras en dat water en dan denk ik: wat een geweldige plek voor een moeder beer met twee jongen. Ik heb dan geen rustig moment meer tot ik weer in die campervan zit. Zucht, toch minder avontuurlijk dan ik dacht, alhoewel, ik doe het wel allemaal. Ook vandaag weer wat afgelopen, onze voetjes zijn moe.
Het weer was wederom bijzonder fijn, ongeveer 22, 23 graden, klein windje. In de middag zagen we de regenwolken aankomen en uiteindelijk reden we een bui in, om er 5 minuten later weer uit te rijden rechtstreeks de zon is. Het is ongelofelijk. Ook nu, 20.05 uur is de temperatuur aangenaam en zitten we met een biertje in het zonnetje. Het leven is goed.
We moesten trouwens nog een noodstop maken in het park. Ik zeg tegen Johan dat het misschien nodig is om iets zachter te rijden (we hadden al een bizon of wat op de weg gehad) ook al werd het wat rustiger. Okee, , mopperdiemopper maar goed Johan rijdt wat rustiger, we gaan een bocht om en daar willen net 3 herten oversteken (pronghorns). Bovenop de rem, alles vloog door de camper. Wij alle vijf stokstijf en toen in actie: ik pakte de camera en de herten besloten terug te gaan. Ja, ja, zo maak je nog eens wat mee. De teenslippers lagen gezellig in het middenconsole van de auto en alles wat we de afgelopen dagen naar binnen hebben gelopen aan dennennaalden, kiezeltjes, zand enz. enz. lag ook meteen mooi bij de deur. Meteen maar even stoffer en blik gepakt. Ja echt, Johan is een true camper. Serieus.

Terug op de camping een cheesebacon burger met corn en baked beans. De sla blijft nog even in de koelkast. Johan zit nu te kijken naar een campground in of bij Grand Teton want dat is waar we morgenavond gaan overnachten.
Maar eerst morgen nog: de mooi gekleurde meren (basins), old faithful , eyser basins enz. enz.
Ik ga proberen de een paar foto's te selecteren van dieren en een beetje natuur. Dat wordt nog een klus.

Fijn te horen dat jullie zo genieten van de verslagen. Terug is het net zo. Als we op een goede tijd aankomen en goede wifi hebben is dit het ritme: Johan sluit de elektriciteit aan en ik pak bier en laptop. We klikken het blikje open en gaan meteen kijken naar jullie reacties. Zo ver en ook zo dichtbij. Heerlijk om van jullie te horen.
Kus
Christiane en Johan

Het hoort ook bij mijn dagelijkse routine, als ik wakker word e-mail op mijn telefoon kijken en jullie reisverslag lezen! :) wat een mooie foto's weer. Super ook al die dieren, hopelijk kan papa nog een beer wat dichterbij fotograferen. Ben benieuwd naar de rest van de foto's als jullie weer thuis zijn. Maar dat duurt nog wel even, veel plezier daar! X

Clarisse 2017-06-05 08:45:00

Wat lief om lezen dat jullie het ook leuk vinden om onze berichtjes te lezen 😌. Ik vind het leuk om te zien wie per dag de eerste is. Risje of Belletje...of soms ikke. Wat zijn dit weer een prachtige foto's, die eekhoorn! Toppie! En die overstekende bizon...impressive! Hier is de temperatuur weer gedaald naar gemiddeld 20 graden. Ietsje beter te doen voor mij. Pinkstermaandag gaan we na de lunch even de stad in...Risje had een super tip.. Maar eerst nog even strijken. Toedeloe en FatX!

Auntilicious 2017-06-05 09:50:27

WoW wat prachtig weer!!!! Ik moest van Jos zeggen dat hij met veel plezier jullie verhalen leest en van de prachtige foto's geniet. Zelf zit met een glimlach jullie camper avontuur te lezen. En hoe jullie samen ook zo genieten. Liefs, JA

josanette.droomreis 2017-06-05 09:53:26

WoW wat een prachtige foto's weer. Heerlijk om jullie verslag te lezen. Vandaag een beetje later dan anders maar ik was druk met van alles en nogwat. Keep enjoying your stay luitjes. Tot het volgende blogje .

Belletje 2017-06-05 14:38:38

ha ha, wat een leuke verhalen en wat een mooie foto's zeg! Chris je moet schrijfster worden, je hebt echt talent. Zo mooi om te lezen en ik kan het me ook helemaal indenken. Foto's zijn echt prachtig....sommige lijken op landschap in canada. nou, echt top om te lezen dat jullie zoveel mee maken. Nog veel plezier daar en wacht weer op volgende verslagen. Dikke kus van moi!

dick kost 2017-06-05 16:11:09

Zit even Roland Garros te kijken en lees ondertussen jullie laatste verhalen. Leuk hoor. Vooral de details over al het eten vind ik erg interessant. En wat een schitterende foto's! Wat een landschap. Alsof je in Wie is de mol zit? By the way Christane, spannende partij Wawrinka-Monfils, 1e set 7-5, nu 5-4. Ben je weer even bij :) Enjoy!!