Dag 1: Vertrek

Zuid-Afrika, Johannesburg en Pretoria

Vanmorgen zijn we om 20 over 5 vanuit Ruinen vertrokken en met de trein naar Schiphol gereisd. Om half 8 kwamen we aan op Schiphol, hebben ons ingecheckt en een kop koffie gedronken. Half 11 konden we het vliegtuig in, we hadden echter wat vertraging aangezien een aantal passagiers niet door de douane kwamen maar hun koffers wel ingeladen waren. Deze koffers moesten weer uit het ruim worden gehaald. Een half uurtje later konden we dan eindelijk vertrekken. Meer dan 10 uur zaten we in het vliegtuig, we kregen verschillende maaltijden en konden allerlei films kijken, goed geregeld! Het lange vliegen viel eigenlijk reuze mee.

Half 10 landden we op het vliegveld in Johannesburg. Nadat we onze koffers terughadden, werden we opgevangen door onze reisorganisatie African Ample Assistants. Nadat iedereen verzameld was, vertrokken we met een busje naar Pretoria. Dit was 50 minuten rijden en tegen 12 uur waren we in ons hotel aangekomen.

De groep waarmee we de hele vakantie reizen bestaat uit 14 Nederlandse mensen van allerlei leeftijden, onze reisleider Hercules en de chauffeur Maarten.

Tegen een uur of 1, na een lange dag reizen, lekker ons bed in!

zo heerlijk om rond 12.00 uur 's nachts jullie berichtje te lezen: Goed geland en zitten in 't hotel. Ik kon toen mn koppie rustig neerleggen.