En toen waren we opeens weer thuis.....

Nederland, Den Haag

Het is al donker wanneer we in het vliegtuig onze gordels omdoen. We reizen niet alleen. Twee poesjes houden ons gezelschap. Ze miauwen. Soms zacht. Soms harder. Ongetwijfeld vinden ze deze rit spannend en misschien zelfs wel heel erg eng. Wat de poesjes niet weten, en wij wel, is dat ze een beter leven tegemoet gaan. Hoera! Met de miauwende medereizigers onder onze benen bedenken we tegelijkertijd dat de katten van ARK eigenlijk ook nog wel even in de schijnwerpers mogen staan. Daarom op de valreep nog een 'Nice to Meet You' speciaal voor hen!

Op volgorde schitteren allereerst: Frosty, Cupcakes, Polly, Boots, Whiskers en Gremlin! De mooie Frosty is een tikje verlegen. De rest kan niet wachten om je te bedelven onder hun kopjes en knuffels. Whiskers is zoals jullie zien zelfs een wandelende liefdesverklaring met dat mooie hartje op zijn vacht. Gremlin vond de poepschep wel een lekker zitplekje. Of ze wil misschien gewoon zeggen dat het tijd is om haar aandacht te geven. ;-) Kittens zijn er ook veel in ARK. Eén ervan (foto 10) werd pardoes bij Marian in de handen gedrukt door iemand die het diertje gevonden had. Het valt niet goed uit te leggen hoe dat voelt, zo'n kwetsbaar leventje dat opeens letterlijk en figuurlijk in jouw handen ligt....

En dan Jitterbug. Oh wat zijn we van dat meisje gaan houden. Je kunt ook niet anders dan verliefd worden wanneer je haar ondanks haar schuddende lijfje vrolijk ziet rondrennen en spelen. Die 'wiebels' heeft Jitterbug waarschijnlijk overgehouden aan een infectie die haar moeder tijdens de zwangerschap in het bloed had. Gelukkig geeft de dierenarts aan dat Jitterbug er zelf geen last van heeft en bovendien nog overheen kan groeien. Toen Jitterbug voor het eerst bij de andere katten mocht, leek ze direct aan te voelen wie haar het hardste nodig had. Een ietwat angstige kitten die achterbleef nadat zijn broertje vlak na binnenkomst werd geadopteerd. Het was liefde op het eerste gezicht. Kijk ze eens aandoenlijk liggen! En dat geldt natuurlijk ook voor de laatste foto: group hug! :D

De dieren van ARK kun je uiteraard adopteren, maar wist je dat je hen ook kunt sponsoren? Een soort adoptie op afstand zullen we maar zeggen. Zo draag je bij aan hun verzorging en een beter leven. Voor meer informatie kun je kijken op: http://www.animalrescuekefalonia.com/animals.php

Met dit blog eindigt onze werkvakantie in Kefalonia. We willen iedereen die hier en op Facebook met ons heeft meegelezen en -geleefd ontzettend bedanken. We hebben dit als hartverwarmend en heel bijzonder ervaren. Dat wij zijn vertrokken uit ARK betekent natuurlijk niet het einde van het verhaal. Jullie hebben via onze Stichting Dierbewustleven immers een prachtig bedrag gedoneerd. Van dat bedrag gaan we nog heel veel mooie dingen realiseren in ARK. Via dit blog, onze website en social media houden we jullie uiteraard graag op de hoogte van die ontwikkelingen. Dus blijf ons in de gaten houden! :-)