Samen verder

Australië, Maryborough

Voor Kim Peter Yuan Skey en Yade zit het er bijna op. In Rainbow Beach scheiden onze wegen, zij terug naar Brisbane en naar huis, wij door richting Great Barrier Reef.
We hebben een supertijd gehad met elkaar het afscheid viel ons zwaar, we gaan ze zeker missen!
Onze overnachting was bij de haven van Maryborough, de plaats waar Mary Poppins ‘geboren’ is. Dat wil zeggen, de schrijfster van de boeken want ze werd als schrijfster bekend toen ze in Londen woonde.

We rijden verder Noordwaarts, maar anders dan in New South Wales waar je echt over een kustweg rijdt zijn we hier continue een aantal kilometers van de oceaan verwijderd en rijden we door bos. Willen we iets van de kust zien moeten we daar naar toe rijden en dezelfde weg terug om weer op Bruce Highway te komen. Een beetje eentonig.
Zo’n uitstapje maakten we bij Agnes en Town of 1770 waar Captain Cook zijn eerste voet aan land zette in Queensland.

De volgende stop was in Rockhampton
We stopten bij het punt waar de Capricorn Meridiaan loopt en bezochten de Botanische tuin en Zoo
Zo’n mooie dierentuin hebben we nog nooit gezien, aangelegd in de Botanische tuin dus behalve dieren loop je tussen prachtige bomen en planten en een oververdovende kakaphonie van alle vogels
En dan te weten dat de entree gratis is, er hangt een spaarpot voor een vrijwillige bijdrage.

En verder gaan we weer, nu richting Mackay.

Wat een geweldig mooie reis! En tof om mee te kunnen beleven 😁

Heidi 2023-08-27 08:18:34

Jij hebt het ook super gedaan met Hanna! Toppers zijn jullie!

RondjeChina 2023-08-27 08:40:28

Prachtig weer, mooie foto’s

CorWilmareisdagboek 2023-08-27 08:44:10

Hihi die kangoeroes kijken echt precies hetzelfde 😂😍😂

Karlijn 2023-08-27 09:33:28

Het was zeker een schitterende reis met mooie herinneringen! Nog veel reisplezier de komende 2 maanden. Wij missen jullie ook! ❤️

Kim 2023-08-27 09:45:56

Prachtige reis en foto's!

Timo 2023-08-27 17:33:21

Wat prachtig allemaal ! Behalve natuurlijk het afscheid nemen.