Great Barier Reef

Australië, Cairns

Laatste dagje van de vakantie die echt omgevlogen is.... Dus laten we deze maar eens goed besteden om deze perfecte vakantie ook super af te sluiten. Na een hele dag stort regen in Airley Beach hoorde we wat geruchten dat de bus misschien niet meer kon rijden ivm overstromingen op de wegen. Dat zou mooi balen zijn want dan haalde we de pickup tijd voor het duiken niet meer..Gelukkig bleek de nachtbus gewoon op schema te rijden en stonden we netjes optijd in Cairns. Nog 1 uitdaging voor we de boot op konden waar droppen we de backpack aangezien incheck hostel pas 8am was. Aan de overkant bij een novotel gevraagd of het mogelijk was om onze tassen voor een dag te store! Gelukkig was de manager super aardig en zelf vroeger ook backpacker geweest dus hij kon wel wat regelen. Hup naar de haven en de boot op. Na een uitgebreide instructie voor de introductieduik moesten we een hoop formulieren invullen. Gea heeft vroeger een lichte vorm van astma gehad en op de boot bleek dat ze niet mocht duiken van the crew... Damn dat was even een zware tegenvaller, ze kon echter wel op alle spots snorkelen wat ook geweldig is op deze locatie. Je zat met een groepje van 4 bij een instructeur en die begeleide iedereen in het duikproces. Aan het begin moest je paar oefeningen doen zoals onderwater het water uit duikbril halen en je mondstuk keer uit en aan doen. En ja hoor zon vrouwke in onze groep had hier al zwaar moeite mee en wilde elke keer terug naar boven.... Ik dacht hell no heb ik weer, maar gelukkig had ze het erna wel door en konden we duiken. Woww ik ben zooo blij dat ik ook naar het Outer Reef ben gegaan! Wat geweldig mooi is het hier, van schildpadden tot alle vissen uit finding nemo ;) tot de grootste variatie aan koraal. Dat duikbrevet (padi) gaat er toch echt wel snel komen!!! Omdat ik de volgende dag moest vliegen mocht ik geen 2 de keer duiken dus ben ik lekker met Gea gaan snorkelen en hebben we onze onderwater camera leeg geschoten. Hopelijk levert dit wat mooie plaatjes op.

Als afscheid had ik besloten om lekker uit eten te gaan met Gea om mijn vakantie af te sluiten. Ik had wel 1 eis! Het moest een kangaroo steak zijn dus opzoek naar een goed restaurant! Lonely planet erbij en gevonden --> Modern Australische keuken Restaurant Ohre. Het was wel een beetje prijzig maar het was ook echte elke dollar waard. We hebben beide nog nooit zon lekker gerecht op. Het was echt perfect bereid (ja Ferry deze was echt perfect gebakken) met de juiste smaak mix en een artistieke sweet potato. Helemaal satisfied!!!! Tot slot savonds nog een afscheidsbiertje gedaan.

Nu nog een halve dag in Sydney even aan t genieten bij darling harbour en savonds terug home :(! Ik hoop dat jullie genoten hebben van de verhaaltjes. Ik in ieder geval ontzettend van mijn Maand Australie en kan het iedereen aanbevelen!!!! Ciao 4 now en tot snel in NL! Cheeerzzzz

Gaaf! Goede reis en tot morgen xx

Mies 2015-01-24 12:23:44

Heyy Niels, ha, je bent inmiddels al weer ff in nederland, pfff, zal wennen zijn, maare ik heb genoten van je verhalen ja, waar haal je de tijd vandaan :-) deze even over het hoofd gezien. groetjes.. Henri en Miranda