pindat

Rome

16 sep 2017 - 31 okt 2017

Hallo

In deze blog probeer ik een reisverslag bij te houden van mijn +/- 2.200 km lange fietstocht van Genk naar Rome. Verwacht geen dagverslagen; dit hangt af van tijd, gelegenheid, goesting, iets zinvols om te vertellen, ...

Vertrek is voorzien midden september 2017, aankomst in Rome ten laatste eind oktober 2017.

Om het nuttige aan het aangename te koppelen, is aan deze tocht ook een goed doel verbonden, nl. een crowdfunding voor Congodorpen vzw.

Congodorpen (www.congodorpen.org ) is een Belgische NGO die projecten rond landbouw, gezondheidszorg en onderwijs steunt in Congo en daar al jaren goed werk levert. Zelf heb ik ruim 2 jaar voor deze NGO op het terrein gewerkt.

Met deze crowdfunding willen we een bedrag van 4.500 € bijeenbrengen voor een alfabetisatieproject. Meer info hierover vind je op https://www.dono.be/doel/congodorpen #.WbhBXsZpHcs.

Bij deze alvast een dankuwel aan iedereen die deze reis mogelijk maakte:
  • Liesbet, Anna en Mathijs, mijn vrouw en kinderen
  • Familie, vrienden en kennissen
  • Stad Genk voor het goedkeuren van mijn verlof
  • De collega's die het werk opvangen tijdens mijn afwezigheid
  • Dokters en verpleegkundigen voor de geslaagde behandeling
  • Selina en de medecursisten van de Italiaanse lessen
  • Jean-Marie, mijn fietsenmaker
  • ...

Groeten

Peter

Album bestellen

Bestel van deze reis een prachtig fotoalbum. Hierin staan alle reisverhalen, foto's en locaties van deze reis. Het album wordt automatisch voor je gemaakt zonder dat je hier iets voor hoeft te doen.

Maak een fotoalbum van deze reis