Jose loopt de Cammino di Francesco, van Florence naar Assisi

10 mei 2019 - 5 jun 2019

12 mei 2019 - 5 jun 2019

Deze voettocht naar Assisi draag ik op aan Oskar Krebbers, die opnieuw het gevecht moet aangaan tegen kanker. In elke kerk zal ik licht en warmte achterlaten en om beterschap en kracht vragen voor hem en Annemiek.

Hallo allemaal,

...want na alle dromen die ik ooit droomde en de plannen die ik vaak smeedde om ooit nog eens met niets anders dan een rugzak en een landkaart over de aarde te zwerven, ga ik dat nu ervaren, op mijn 66ste, de leeftijd dat mijn vader stierf. Mijn zintuigen staan op scherp. Zoveel mogelijk zal ik beschrijven wat me raakt, bezielt en verwondert, hoe het ruikt, voelt, wat ik zie en wat ik hoor. Welke mensen ik ga ontmoeten, wat ze me te vertellen hebben, waar ik slaap en eet, en waarschijnlijk ook dat ik af en toe zal moeten afzien en het heel zwaar zal vinden, waarna de voldoening machtig mooi zal zijn.

Velen lopen deze tocht alleen. Rangen en standen, leeftijd, geloofsovertuiging, jong, oud, man, vrouw, je bent allemaal gelijk als je loopt. De rust en stilte in de natuur om je heen, de cadans van je voetstappen, niets is belangrijk, alleen lopen en je gedachten vrij laten stromen. Dat kan het beste als je alleen loopt.
Op 12 mei 2019 vlieg ik naar Florence voor een voetreis van Florence naar Assissi. Het is 232 km en 16 dagetappes van gemiddeld 18 km. over dalen en bergen, door middeleeuwse stadjes en langs eeuwenoude kloosters en het prachtige nationaal park de Casentino met 1255 m. als hoogste punt. Over rustige landwegen en stille bergpaden, soms over antieke Romeinse wegen langs plekken waar Franciscus, beschermheilige van de dieren, verbleef. Het beginpunt is Santa Croce, de grote kerk van de Franciscanen in Florence. Ik loop alleen, maar hoop op leuke ontmoetingen. Het eindpunt is Assissi, waar ik twee dagen blijf voordat ik terugtrein naar Florence en op 4 juni terugvlieg naar huis.

Franciscus was het die zei: "Waar rust en bezinning is, daar is geen bezorgdheid en ronddwalen."

Leuk dat jullie mijn voetreis gaan volgen!
José

Album bestellen

Bestel van deze reis een prachtig fotoalbum. Hierin staan alle reisverhalen, foto's en locaties van deze reis. Het album wordt automatisch voor je gemaakt zonder dat je hier iets voor hoeft te doen.

Maak een fotoalbum van deze reis