Overwintering 2018 - 2019 Nies en Harrie gaan over land naar Griekenland

26 okt 2018 - 30 apr 2019

Harrie heeft onlangs een periode van bezoeken aan huisarts en ziekenhuis gehad. Wederom problemen met longontstekingen en vanaf augustus tot op heden een hese stem. Op de röntgen foto waren de longen schoon, bloed gaf geen afwijkingen, stembanden zijn bekeken en ok bevonden. Nog longfunctie test gehad en gesprek longarts. De longfunctietest was goed. Conclusie dat de hese stem van de huidige long medicatie komt en dat dit geen kwaad kan. Na de vakantie krijg Harrie andere medicatie.

De hymer B514 is dit jaar ingeruild op een chausson welcome sweet van 2010. https://www.youtube.com/watch?v=KE_DongZsN4
De voornaamste reden was om te gaan voldoen aan de gewichtsnorm. De hymer was, ook door de veelheid van extra’s, veel te zwaar. Met de chausson zitten we rond de 3200 kg met zowat alles erin! De aparte indeling en het feit dat de camper 6 meter is, was het een camper naar onze smaak. Maar kwa leefruimte bied hij meer ruimte dan de hymer b514 die we hadden. Dit komt door het elektrisch bed dat tegen het plafond zit.

Na 2 jaar overwintering in Marokko en een aantal overwinteringen in Portugal en Spanje hebben we dit jaar besloten om over land naar Griekenland te gaan. De laatste jaren horen we dat Portugal en Spanje in de winter overvol zijn en we zijn nog nooit in Griekenland geweest. Met de chausson zitten we rond de 3200 kg met zowat alles erin!

De camperplekken die we gaan bezoeken zullen veelal terug te vinden zijn op de nkc app en op de site van campercontact.
20 oktober zijn we met onze kinderen en hun vrouwen gaan eten en we vonden het heel passend om het Grieks restaurant Delphi in Bergen op Zoom uit te kiezen. Het Grieks eten is ons goed bevallen en het was een gezellige avond, zo samen.
Hierna gaan we nog een aantal klussen in en rondom het huis schoonmaken om vervolgens alle spullen in de camper te laden.
Zaterdag 27 oktober 2018 vertrekken we richting het zuiden.

Alle foto's van deze reis

De reisverhalen van Niesenharrie.wijzijn.weg volgen

Ontvang een email zodra Niesenharrie.wijzijn.weg een nieuw reisverslag schrijft.

Reisverslagen

Album bestellen

Bestel van deze reis een prachtig fotoalbum. Hierin staan alle reisverhalen, foto's en locaties van deze reis. Het album wordt automatisch voor je gemaakt zonder dat je hier iets voor hoeft te doen.

Maak een fotoalbum van deze reis