Grand Canyon en Antelope Canyon

Verenigde Staten, Grand Canyon Village

Antelope canyon.

Helaas was Antelope Canyon een minder groot succes. We hadden niet een hele goede research gedaan doordat de canyon sinds kort pas op het lijstje stond vanwege de tip van Selma. We gingen er vanuit dat je net zoals bij bryce canyon je er naar toe kon rijden en zelf de wandeling kon doen.
Wat bleek, een tour was verplicht. Dus met 20 man in een tour carretje er naar toe rijden. Daar met 200 man samen gevoegd worden in een overvolle canyon en tijd gelimiteerd. Dat vonden wij dus werkelijk een verschrikkelijk idee plus dat je ook nog eens totaal 70 dollar mocht gaan neerleggen voor de tour en nog eens 12 dollar voor de indianen ( het is hun gebied)en de taxes. Dus je zou uiteindelijk rond de 100 dollar uitkomen voor een overbevolkte tour. Daar hadden wij geen trek in ondanks dat de canyon een van de mooiste canyons was en een van de meest gefotografeerde. We gingen weer door naar onze oude vetrouwde slaapplek in Flagstaff om onze laatste canyon te gaan bezoeken : The Grand Canyon! De weersverwachting zag er top uit dus we konden niet wachten.

En wederom zat het tegen. De dag dat we gingen was het weer omgeslagen en hadden we dikke bewolking en mist.
We zijn alsnog gegaan omdat we het niet wilde missen maar moesten na een klein uurtje weer gaan omdat het keihard ging regenen. We hebben de nodige fotos gelukkig nog kunnen maken en zijn daarna weer terug gegaan.
Ondanks dat we the grand canyon maar voor een deel gezien hebben stond bryce canyon nog wel bovenaan omdat in onze ogen spectaculairder was ivm de kleuren; de pieken en de raampartijen.