Alpencamping Nenzing: een koninklijke ontvangst

Oostenrijk, Marktgemeinde Nenzing

Vanmorgen stonden we nog steeds helemaal alleen op de campingplaats van camping Grüntensee. Dat doet wel wat kaal aan... De Truma-monteur hebben we niet meer gezien - en was ook niet nodig. Rustig ontbeten - voor het eerst in de camper gedurende deze trip - en daarna op stap. Richting Oostenrijk. Bar en boos was het weer: de natte sneeuw plakte tegen de voorzijde van de bus. Bij een benzinestation dronken we koffie en wilden we ook een autobaanvignet kopen. Maar dat laatste lukte pas in Lindau.

Oostenrijk

Eenmaal in Oostenrijk werd het droger. Ik nam de 'caravanroute' naar de camping: minder nauw dan door het dorpje Nenzing, herinnerde ik me.
Op de camping werden we begroet door eigenaar Joseph, die ons gelijk op een koffie trakteerde. Joseph was ooit de skileraar van onze huidige koning - en dat meldt hij de Nederlandse gasten natuurlijk graag.
Daarna inschrijven, camper parkeren en zwemmen. In water van rond de 34 graden, verkregen via aardwarmte (vijf boringen tot 150 meter diepte). "Er is voor de verwarming nog geen druppel olie gebruikt", vertelt Joseph trots.

Welkomstdrankje

Aan het eind van de middag werden we uitgenodigd voor een warm welkomstdrankje. Met of zonder alcohol. Een soort most, geen glühwein, zoals je zou verwachten. Vuurtje erbij en een beetje kletsen met andere gasten. Geen Nederlanders. Al zag ik wel ergens een geel kenteken.
Vanavond wacht ons nog een diner. Ja, wij redden ons hier wel. Radio Klassik (DAB+) zorgt voor de juiste (kerst)stemming.

Jammer dat jullie geen sneeuw hebben! Nou wij ook niet Gelukkig.bhet is hierbzonnig en nog. 9 graden eerder lente weer dan kerstweek! Morgen alweer de laatste dag en dan naar huis! Ook weer heerlijk! Een heerlijk kerstontbijt gehad! Jammer dat ik verkouden ben. Nog een fijne vakantie💋💋💋💋❤️❤️❤️❤️👍👍👍