Vallen en opstaan

Nederland, Australië

Halloooo,

Dat is weer een hele tijd geleden dat ik een blog heb geschreven. Er is de afgelopen 2 maanden heel veel gebeurd. Leuke en minder leuke dingen. Door zoveel 'gekke' gebeurtenissen in een korte tijd wist ik even niet meer hoe te bloggen, vandaar dat het zolang heeft geduurt.

Nou het begon allemaal in Cairns. M'n reis die ik wilde maken en inmiddels had gemaakt was 'klaar', dus ik moest werk gaan zoeken. Dat had ik in Cairns binnen 2 dagen, door een bureau die backpackers aan een baan proberen te helpen, gevonden. Ik ging naar de outback in een pub/hotel werken. Na een busreis van bijna 24 uur kwam ik aan in Mount Isa, hier kwam mijn baas mij ophalen. Hij heeft me daar voor 1 nacht in een motel gezet en de dag erna op het vliegtuigje naar Bedourie (plaats waar de pub/hotel ligt). Ik kwam de dag erna dus in Bedourie aan, SHOCK!! Alleen maar oranje/rode natuur, overal vieze plakvliegen, mega heet en maar een dorpje van 142 inwoners! Eenmaal bij 'Hotel Bedourie' aangekomen; alweer in shock! Rotzooi, niet super schoon zeg maar en heel oud! O mijn god, waar was ik terecht gekomen?! En hoe ga het hier in godsnaam volhouden?!
Er werkte nog een backpacker, een meisje van 24 uit Finland.
Na de eerste avond meteen zowat alleen in de pub te hebben gestaan, vond ik het eigenlijk wel leuk! Chille mensen (beetje cowboy-achtig allemaal), jukebox en zelf wat drinken natuurlijk. Mijn taken waren daar: achter de bar staan, eten klaarmaken, poetsen van de hotel/motel kamers als er mensen waren (die waren er toen nog niet echt veel) en de post sorteren. Want ja er zat ook een post office bij. Het dorpje was zo klein dat iedereen de brievenbus daar had, echt terug in de tijd zeg maar! Ik ben daar 1 keer met een klant meegeweest in zijn helicopter (zonder deuren!!) en ik heb zelf mogen sturen toen! Super vet!!
En 1 ochtend ben ik samen met dat finse meisje en mijn baas in zijn vliegtuigje een uur rond gevlogen. Dat was wel heel gaaf om te zien. Echt een hele andere wereld daar!
Helaas is dit avontuur na anderhalve week al voor mij ten einde gekomen, op een niet zo'n leuke manier. Op een zondag flipte mijn baas opeens helemaal uit tegen mij en Jo (finse meisje). En dat ging letterlijk om niks!! Hij werd super boos, ging met dingen gooien en toen wij even later met hem wilde praten over wat er gebeurd was mocht dat niet. We mochten niks zeggen en hij gaf er niks om dat we allebei super erg aan het huilen waren. Het enige wat hij zei (schreeuwde) was: 'maak maar geen ruzie met mij!!' We waren super bang en wilde geen seconde langer meer blijven, dus hebben onze spullen gepakt en iemand van het dorp heeft ons opgehaald. We zijn die zelfde dag nog met iemand meegereden richting Mount Isa. Vanuit daar de bus weer naar Cairns gepakt. Daar heb ik me toch een heel aantal dagen slecht over gevoeld, ik wilde eigenlijk gewoon naar huis!! Maar gelukkig kwam daar mijn redding: Sanne en Kevin! Die hebben ervoor gezorgd dat ik 5 dagen later in Katunga (vlak bij Melboune) zat. Kevin werkte al een paar maanden in een tomatenkas hier. En hij had geregeld dat ik ook hier kon komen werken en accomodatie had voor 8 weekjes. Hier durfde ik met een gerust hart heen te gaan, omdat de kas van een oom en tante van mijn schoonbroer is. Hier ben ik nu al 6 weken tomaten aan het plukken! Ik heb het hier enorm naar mijn zin. Ik zit in een mooi huis met 3 andere NL jongens en in het huis aan overkant van de straat zitten nog 2 NL meisjes. In het weekend gaan we altijd met z'n alle gezellig 'wat' drinken en/of een dagje naar een ander dorpje o.i.d.
Op dit moment zijn de temperaturen hier lager dan in NL (zo'n 15 graden overdag), dus no worries ik kom gewoon hartstikke wit terug!
Oh ja, en ik heb de locale krant hier al gehaald! Op het werk kwamen ze een klein interviewtje houden over de backpacker tax en toen moest ik daar ook iets over zeggen en werd er natuurlijk nog een prachtige foto gemaakt haha!

Het zijn nu de laatste loodjes, over 2 weken op 11 juni vlieg ik terug naar NL!
Ik heb een top tijd gehad hier in Australië en in Nieuw-Zeeland. En ik heb heel veel geleerd van het (alleen) reizen. Maar ik kan niet wachten om weer terug in NL te zijn! Ik mis mijn lieve familie en vriendinnetjes nu wel heel erg!

Tot snel allemaal!

Heel veel liefs van mij

Wat leuk om te horen dat je ondanks de kleine tegenslag daarna weer een geweldige tijd heb gehad .en nu bijna weer naar huis dat zal wel zwaar worden om van hun afscheid tenemen.maar wij zijn blij dat je dan weer terug bent bij ons op swentibold hihi

Petra van den heuvel 2016-05-29 14:25:38

Nou wat hevig meid en wat een aventuur hoop dat je goede reis terug heb en tot gauw 😘Groetjes ook van de rest van de familie