Ready for take-off? Yes we are... op naar de Grand Canyon!!

Verenigde Staten, Flagstaff

Al vaak over gesproken, al veel over gedroomd... vandaag gaat het gebeuren! We gaan de Grand Canyon bekijken en wel op een hele bijzondere manier. Met de Helicopter!! Gisteren hebben we, met hulp van de gastvrouw bij ons motel een vlucht geboekt van 30 minuten bij Papillon Helicopter tours. We worden verwacht voor de briefing om 16:20 en we vertrekken om 16:50. Joehoe!!

Met een erg leuke spanning staan we vanmorgen op en vertrekken we om 10:00. Na een korte tussenstop voor een ontbijtje bij de supermarkt, rijden we via Williams naar de Grand Canyon. Een rit van ongeveer 1,5 uur. Net voor de ingang van het park Grand Canyon passeren we het vliegveld waar ook de organisatie zit waar wij de tour geboekt hebben. We stoppen even en genieten alvast van wat ons te wachten staat.

Na een half uur rijden we verder naar de Grand Canyon om deze alvast vanaf de grond te gaan bekijken. We hebben al de nodige uitzichten mogen aanschouwen de afgelopen 1,5 week maar de ‘grand view’ op de Grand Canyon maakt op ons een overweldigende indruk. Je kunt zo enorm ver kijken en de diepte is onvoorstelbaar. Onze foto- en film apparatuur maakt overuren. We gaan samen even zitten om het beeld op ons te laten inwerken. Geweldig! We bekijken de Canyon ook nog vanaf twee andere punten.

We besluiten om langzaam terug te rijden richting het vliegveld. We willen natuurlijk wel op tijd zijn! Onderweg stoppen we nog even bij een Mexicaans restaurant om wat te drinken.

Om 15:30 arriveren we, ruim op tijd, op het vliegveld. We checken in bij de balie en al direct horen we dat we op een eerdere vlucht worden ingepland aangezien we er nu toch al waren. Eerst de instructievideo bekijken en daarna worden we opgehaald door de vluchtbegeleider. Hij begeleidt ons naar de helicopter en we mogen plaatsnemen in stoel 2 en 3, recht tegenover elkaar. Gezellig!

Na 5 minuten stijgen we op. Na eerst wat hoogte te hebben gemaakt vliegen we over bebossing naar de Grand Canyon. Op onze koptelefoon speelt muziek die de ervaring extra leuk maakt. Na 10 minuten kondigt te piloot aan dat we bij de Grand Canyon arriveren en we kijken met open mond wat zich beneden ons afspeelt. We zijn er allebei stil van. De foto’s geven een goede indruk we krijgen de exacte werkelijkheid niet op een foto vastgelegd.

Na 20 minuten vliegen keren we terug naar het vliegveld en maken een veilige landing. We stappen uit en zijn allebei zo enthousiast. Wat is dit een geweldige ervaring! De adrenaline giert door je lichaam.

Om 16:30 rijden we voldaan terug naar Flagstaff. Onderweg zien we op weg opeens een hele aparte mist liggen. We zien auto’s stoppen en mensen zijn inmiddels uitgestapt om foto’s te schieten. Uit nieuwsgierigheid zetten wij de auto ook aan de kant en zien dat hier net een zware hagelbui is geweest. In de berm liggen hagelstenen van 3 centimeter.
Ook wij leggen deze natuurlijk vast op foto.

Om 18:00 arriveren we in Flagstaff en gaan, op aanraden van een klant die hier regelmatig zakelijk verblijft, eten bij Horsemen Lodge. Het heeft de sfeer van een oude western bar en ze staan in de regio bekend om de uitstekende steak. We hebben genoten van het heerlijke eten en de erg gezellige sfeer.

Nu terug in ons motel. Eerst onze spullen klaar maken voor vertrek. Dan lekker slapen en morgen naar onze volgende bestemming, Palm Springs. Deze tussenstop gebruiken we voor doorreis naar San Diego.

Tot snel weer!

X Ellen Marie & Martin

Super gaaf!! Benbenieuwd naar al het foto en film materiaal!

Chara 2015-07-02 08:57:10

Schitterend, wat een mooie reis. Leuke verhalen om te lezen. Je bent er zo op afstand toch een beetje bij. Leuker zo dan om bij terugkomst in 1 keer alles te horen te krijgen. Super leuk. Groetjes

Ed Hooijschuur 2015-07-02 09:26:41

Dank je wel voor jullie leuke reacties! ?

USAwestcoast2015 2015-07-02 09:39:23

Hee EM en Martin. Wat een super leuke verhalen weer. Echt gaaf dat jullie die helikoptervlucht gedaan hebben, je had het er al over toen ik nog in Australiƫ was EM :) Ik kan me jullie enthousiasme helemaal voorstellen. Goede reis en veel plezier in San Diego! Dikke kus! Xxx

Esther 2015-07-02 10:26:14

Echt heel gaaf! Over uitzicht niet te klagen daar

Rinze 2015-07-02 11:45:18

Wauw! mooie plaatjes!! Ik zie nog meer luchtfoto's hahaha

Ronald 2015-07-02 13:30:31

Prachtige plaatjes jongens. Wat een bijzondere dag. Dikke kus

Mariejose 2015-07-02 18:20:12

Heeel mooi!! Ik vond het ook zo'n bijzondere ervaring!! Ik ben benieuwd naar San Diego.. xje