OLD PHUKET TOWN

26-07-2016

NAAR OUD PHUKET

NAAR DE ITALIAAN “ AL PICOLO COVO “

De ochtend was regenachtig dus we hebben wat langer op de kamer gebleven om wat te bloggen en onze reis naar CHIANG MAI wat voor te bereiden en ons budget borderel op te maken die we al enkele dagen uit het oog waren verloren .

Ja ja we horen het jullie al denken budget borderel, maar als je 1,5 maand op trot bent moeten we wel tellen hoor .

In de late middag genieten we een uitgebereide lunch bij het Italiaans restaurant in RAWAI ,
Het is nu de tweede keer dat we daar gingen eten, maar Zoë is er tuk op en dat is geen gemakkelijk eterke, dus doen we dat maar al te graag .

Het is trouwens een echter aanrader .

VANDAAG ONTDEKKEN WE DE ANDERE KANT VAN HET STRAND .

De meesten kennen Phuket als de stad met zijn uitgestrekte lange stranden en uitbundig uitgaansleven. Maar het historisch centrum van Phuket is ook een bezoekje waard en dat gaan we vandaag doen.

PORTUGEES - CHINESE INVLOEDEN .

Phuket is een stad met een karakteristiek stadsbeeld. Enerzijds zijn er duidelijke overblijfselen van een Portugees-koloniale architectuur te zien. Deze vallen op door hun gevels maar vooral door hun felle kleuren, zelf knalroze gevels .
Anderzijds is de bevolking van Phuket traditioneel altijd voor een groot deel Chinees geweest. Ook dat is bij een wandeling door de stad duidelijk te zien.

CHINESE OPTOCHT

Onderweg naar Phuket kwamen we een heuse optocht tegen, tientallen Pick-ups met chinezen, rechtstaand in de laadbak, in speciale kleding en veel lawaai .
Met relequien en een soort verbranding in potten .
Vergezeld met heuse disco bars op wielen, het leek wel tomorrowland on wheels .
Die auto’s waren echt rijdende juboxen, wat een baskasten zeg .
Echt iets voor onzen Aaron die ook houdt van gepimpte auto’s .
We vroegen de taxi-chauffeur voor meer uitleg maar hij was niet zo veel van zeg .

Phuket huisvest ook vele tempels en musea maar daar hebben wij niet echt zin in vandaag .

SHOPPING MAL

We slenteren door de straten en gaan af en toe een typisch winkeltje bezoeken .
We komen een park tegen waar een JOGA les aan de gang is .
Tientallen Thai nemen deel aan de les , dat is daar de normaalste zaak van de wereld, in de avond .
Plots horen we een festiviteit in een grote schoppingscenter,, het blijkt het 1 jarig bestaan van de schopping te zijn. Ventilatoren, scooters en zelfs een auto is er te winnen met de tombola .

De schopping ruikt nog naar nieuwe en niet alle winkels hebben reeds een bestemming .

BELGISCHE BIEREN@PINT FACTORY

Maar we hebben geluk de schopping huisvest ook een heuse biertempel, waar de logo’s van VEDETT, DUVEL etc.. Ons uiteraard opvallen .
Wat is lekkerder dan onze bruine Leffe, op een locatie waar je het eigenlijk niet verwacht .
De bediening is verzorgd en het valt ons op dat de bartenders echt goed opgeleid geweest zijn in het tappen en presenteren van de verschillende bieren .
De schuimkraag zat goed en de temperatuur word bekomen door het glas en niet de fles te koelen .
Er zijn verschillende bieren te verkrijgen ook Ierse en Amerikaanse maar onze Belgische bieren zijn toch het beste vertegenwoordigd .
Een Thaise zangeres vergezeld met gitarist probeert in haar beste Engels wat sfeer te creëren maar we houden het toch bij één Leffe .

MET DE TUK TUK BROMMER TERUG .

Naar de stad zijn we gekomen met een heuse minibus, een super de luxe bolide waar we languit in lederen zetels konden ploffen en onze beentjes op een bankje konden leggen.
Met airco en alles erop en eraan .

Maar terug vonden we toch een open Tuck Tuck brommer taxi die ons helemaal naar RAWAI wou brengen, geen ramen, harde bank en met ons gezicht in de wind .
Vinden we toffer , dan snuiven we Thailand , ruiken we de vele foodbars langs de weg en kunnen we “alle” aroma’s beter opnemen, en voelen we ons dichter bij de bevolking .
Soms sta je letterlijk neus aan neus als je naast een Thai staat voor de lichten , die op de scooter zit . We schudden dan ook geregeld de hand en spreken elkaar aan .

Het is een flink stuk rijden en we komen aan in RAWAI, we loodsen de taxi rijder naar het hotel en ploffen meteen het bed in .

De avond was leuk maar zweterig en drukkend warm .

En morgen gaan we vliegen, wel ter rusten .