De perfecte afsluiting als mooiste kado...

Nederland, Rotterdam

Lieve familie, vrienden en donateurs van Tour d'Alice,

Na de warme ontvangst op de MPS Zonnebloem van 19 juli hebben wij contact gehouden met de Kapitein Ronald Keikes.
Hij hield ons op de hoogte over de bestemming van het door ons opgehaalde bedrag.
Zoals we al eerder vertelde was het doel om een nieuwe mobiele tillift aan te schaffen.
Deze liften zijn alleen veel duurder dan het door ons opgehaalde bedrag, dus de vraag was of dit zou gaan lukken.

Twee weken geleden werden we gebeld door de Kapitein met goed nieuws.
Hij had persoonlijk contact opgenomen met de directeur van het bedrijf die de tilliften produceert en hem ons het verhaal verteld.
Over Alice, haar bijdrage aan de Zonnebloem, haar overlijden en onze fietstocht.
Dit ontroerde de beste man zo dat hij toezegde de rest van het bedrag te doneren, zodat de tillift besteld kon worden, fantastisch!
Maar daar blijft het niet bij.
Laat nu het geval zijn dat deze tilliften namen hebben, mensen die werken in de zorg zullen dit herkennen.
Jullie voelen hem al aankomen, de Kapitein wilde weten hoe wij het zouden vinden als we de lift 'Alice' zouden gaan noemen.
Wat een eer!
We moeten eerlijk zeggen, de tranen rolden over onze wangen!
Gelijk kwam het volgende verzoek: Of wij de lift persoonlijk wilden komen onthullen op de Wereld Haven Dagen in Rotterdam.
Daar zeiden wij natuurlijk geen nee tegen!

Op 8 september melden Iris en Mirjam zich bij de Antoine Platekade waar de MPS Zonnebloem aan de kade lag.
Beide hadden we ons gezin meegenomen, wat echt heel erg fijn was.
Het was een drukte van belang, want het schip was open voor bezoekers en er werden rondleidingen gegeven.
We melden ons onderaan de loopplank, waar ze al op de hoogte waren van onze komst.
Na een paar minuten kwam de Kapitein ons persoonlijk halen en nam ons mee naar de salon.
Onderweg werden we al aangesproken door verschillende vrijwilligers, iedereen bleek op de hoogte van onze komst.
In de salon werden we voorgesteld aan de directeur van De Zonnebloem, de perschef en de fotograaf.
Oke, dit wordt wat groter dan wij gedacht hadden.
Terwijl Evy die tweeling het schip liet zien keken wij elkaar zenuwachtig aan.
Gelukkig waren onze mannen erbij!

Na een paar minuten werd er omgeroepen dat er een toespraak zou worden gehouden en werden wij naar voren gehaald.
In een warme speech werd ons hele verhaal verteld en als je het zo hoort is het toch niet niks wat we gepresteerd hebben.
Samen hebben we de tillift onthuld, 'De Alice', een prachtig moment.
Na afloop vertelde de aanwezige verpleegkundigen dat ze staan te springen om hem te gebruiken en dat ze verschillende deelnemers al verteld hebben over Alice en hoe deze lift een andere naam heeft gekregen.
Binnenkort zal er nog een gedenkplaatje op gemaakt worden met daarop de tekst die op het blauwe papier staat.
Zodat ons verhaal nog lang herinnert wal blijven.

Dit alles ontroerde ons beide, want dit hadden we nooit verwacht.
Het doel was om samen mama te gedenken, door middel van een fietstocht.
Om samen een donatie in haar naam te kunnen doen, omdat dat zo bij haar zou passen.
Om te laten zien dat we haar nooit vergeten, dat ze altijd bij ons is en met ons mee reist.
Juist door wat terug doen voor een ander en dan vooral iets praktisch te kunnen geven, zoals een vaarvakantie.
Maar het werd nog veel praktischer, een tillift in haar naam.
Ook dankzij jullie, onze donateurs, is dit mogelijk gemaakt.

Vandaag sluiten wij dit avontuur af, met een warm hart vol liefde.
Het heeft ons nader tot elkaar gebracht en zo veel mooie gesprekken gegeven.
En dit allemaal in naam van die ene prachtige vrouw, moeder, zus, schoonzus en vriendin:
Onze mama, Alice!

Mirjam & Iris

Wellicht tot volgende jaar...??? ;-)

Wat een geweldig einde van jullie fietstocht. Mooi dat de tillift er is gekomen met Alice haar naam. Hier is het jullie onbegonnen een eerbetoon aan haar 🌻🌻😘😘

Cokky 2019-09-20 10:48:38

KIPPENVEL !! Wat een PRACHTIG resultaat en een geweldig mooi en ontroerend slotverhaal! Tjonge, wat een trotse vrouw en moeder zou ze geweest zijn op dit mooie eerbetoon van haar werk op de zonnebloem! Liefs vanuit Assen ⚘🌺🌼🌻☘🍁😘

Alle Kloostermannen 2019-09-20 13:26:38

Een idee is een het omzetten in uitvoering is twee, maar het volbrengen is drie !! Geweldige prestatie en met dit als einde. Fantastisch wat zou Alice trots op jullie drie zijn geweest. πŸ‘ 🌻

Rita en Wim 2019-09-20 22:25:57

Ontroerend mooie afsluiting van jullie tour d’Alice!