Training - Giekerk > Leeuwarden

Nederland, giekerk

Vandaag de eerste keer een lang stuk als training wandelen zonder rugzak.
Vanuit huis naar Leeuwarden over het fietspad naast de Canterlandse weg.
Ik heb vanmorgen de App “Runkeeper” gedownload op mijn telefoon, wel een verbetering met de oude versies, daar kon je niet selecteren op wandelen.
Inmiddels zijn er talloze selectiemogelijkheden inclusief “lange afstand wandelen” en dat komt prima uit.
Klein heuptasje om en petje op en onderweg.
Heerlijk weer met regelmatig een lekker, verwarmend, zonnetje.
Ik heb mijn regenjas wel meegenomen maar in de heuptas gestopt, wanneer nodig dan kan ik die er zo uit halen.
Mijn eerste doel is niet de afstand of een locatie maar meer het tempo wat ik wil gaan lopen als ik volgend jaar op pad ga naar Rome.
Uiteindelijk heb ik 11 km. Gelopen en hier bijna twee uur over gedaan, dus gemiddeld 5.4km/uur.
Dit tempo denk ik niet te halen met een rugzak, vol, op weg naar Rome.
Ik moet rekening houden met weersomstandigheden, rustpauzes, hoogteverschillen etc.
Ik stel me dan ook voor dit terug te brengen naar 4 to 4.5km/u.
Goed om mijzelf dit voor te nemen, het gaat immers niet om de prestatie, wel om bewustwording, vooral innerlijk.
Ik zie al uit naar de volgende keer.