Back at Melbourne

Australië, Mount Duneed

Dag lieve mensen,

Donderdag morgen zijn we vanuit Sale vertrokken richting Wilsom Promentary national park.. Na dat we een klein rondje om de entree hadden gemaakt waren we in het bezit van de map van het park, we zijn als eerste gestopt bij Wisky bay.. Het was een klein stukje lopen voor je bij het strand aankwam.. Het is een niet al te grote baai, zijn hier ook niet gaan zwemmen.. We zijn wel de zand duin opgegaan die aan de rechterkant is.. Vanaf bovenaf had je een mooi overzicht over de baai en de rest van de kustlijn.. Na onze beklimming zijn we weer naar beneden gerent en weer in de camper gestapt, en door gereden.. Uiteindelijk zijn we naar mount oberon gegaan en hebben daar de summit walk gedaan.. Een wandeling van 3,4 km one way.. De hele wandeling loop je alleen maar omhoog op een vrij brede weg tot het laatste stuk dan mag je lekker de trappen op.. Eigelijk kan je het hele stuk tot de trappen met de auto doen, maar dat mag niet.. Als je dan na deze klim boven bent heb je een mooi uitzicht over de westkant van het national park, erg mooi..!! Eenmaal weer beneden zijn we naar het dorp gereden hebben onze boodschappen gedaan en zijn naar de camping gereden.. Die was een stukje terug, het is een mooie free camp met plekken om een vuur te maken en te bbq'en.. Dus voor de avond stond er ook bbq voor ons op het menu.. Na wat hout gevonden te hebben is Theo begonnen met fikkie steken.. Kleine piromaan is het.. Het hout was helaas niet goed droog en rookte aardig, dat was wat minder.. Maar we hebben lekker onze kip kebab er op kunnen bakken en na het eten hebben we nog lekker bij ons vuurtje gezeten... We hadden nog wat droog hout van een man in de buurt gekregen ds konden we nog even doorstoken.. Op een gegeven moment zag ik zwaailichten maar hoorde geen sirenes dus waren we wel benieuwd wat er aan de hand was, bleek dat ze aan het oefenen waren met blussen.. Dus niks spannends.. Bij ons was het vuur aardig klaar dus hebben we het maar helemaal uitgemaakt en zijn we lekker naar bed gegaan.. Vrijdag morgen zijn we in de auto gestapt en naar een plek in de buurt gereden, daar heb je een koala walk dus wij waren opweg om koala's te spotten.. Iedereen op internet zei dat er meerdere zijn, nou wij hebben er 1 gevonden bij de begraafplaats.. En die was nog best lastig te vinden.. Maar we hebben er een gezien.. Na onze gespotte koala zaten we even in een dubio wat we de rest van de dag gingen doen het plan was om naar Phillip Island te gaan maar het was niet echt lekker weer dus eigelijk zonde om er heen te gaan.. Dus ja wat nu want zaterdag hadden we pas afgesproken in Melbourne met Sandra & cees.. Toen kwam Theo met het idee om aan Martin te vragen of we bij hem de nacht konden door brengen, dit was onderweg naar Melbourne dus ideaal.. We waren van harte welkom bij Martin ondanks dat het zijn verjaardag was stond de deur voor ons open.. We zijn eerst naar mornington peninsula gereden, hier was niet zoveel te doen maar toen kwam Theo met het idee om een wijnproeverij te gaan doen, we hebben bij het informatie center een folder gehaald met alle wijn boeren in de regio zodat we konden kijken welke ons interressant leek.. Uiteindelijk hebben we 2 proeverijen gedaan.. De eerst had een lekkere fruitige witte wijn die nog op de authentieke manier gerijpt is op hout.. De 2e wijnboer was een stuk groter en gebruikte ook niet de authentieke manier met houten vaten maar met metalen vaten.. En dit verschil proef je zeker en merkt het in het prijs verschil.. De authentieke houten manier is gewoon duurder maar wel lekkerder.. Na onze proeverij zijn we naar martin gereden... Ik zal jullie even uitleggen wie Martin is.. Martin is de achter neef van Theo z'n zwager, en Martin was een paar weken voordat Theo naar australie ging in NL voordat hij de marathon in Athene zou gaan lopen. Maar na de vlucht van Australie naar NL had hij last van z'n knie en kwam hij bij Theo terecht om geholpen te worden zodat hij toch de marathon kon lopen.. En als tegen prestatie mochten wij bij hem langs komen als we in de buurt van Melbourne waren.. En dat waren we nu dus zijn we langs gegaan.. Er was wat familie en z'n kinderen waren er voor z'n verjaardag.. Wij hadden onderweg een klein aardigheidje gehaald want je wilt ook niet met lege handen aankomen.. Het was een gezellige avond met een heerlijke bbq.. We hebben de de nacht gewoon in de camper geslapen omdat de kinderen het weekend bij hem waren, anders mochten we in hun kamer, maar het was al fijn om een douche, toilet en keuken in de buurt te hebben.. Zaterdag zijn we naar sandringham gereden want het weekend zouden we bij Sandra & Cees zijn.. Sander zou kijken of ze nog wat klantjes kon regelen zodat ik net als de vorige keer wat kan bijverdienen met knippen.. We waren rond het middag uur aangekomen en konden gelijk aanschuiven bij de lunch 😊.. Daarna hebben we is de camper helemaal uit en opnieuw ingeruimd zodat alles weer netjes was.. Want na 4,5 week word het wel een zooitje... 'S middags werd het weer wat beter en zijn we wat gaan drinken in centrum van sandringham... 'S avonds hadden we weer een bbq 😊 (wat een rotleven hier).. En waren we blij dat we voor 2 nachten een fatsoenlijk bed hadden en niet in de camper hoefden te slapen.. Zondag morgen om 10uur zouden de eerste mensen komen voor het knippen, maar eerst hebben we een lekker ontbijt gehad met zelf gemaakt brood en scones.. Zodat ik daarna hard aan de slag kon met knippen.. Incl Sandra en d'r gezin had ik 9 mensen dus was lekker bezig buiten in de tuin.. Na dat iedereen weer mooi was zijn we naar het strand gegaan om even af te koelen en voor mij om voor het eerst te stand up paddle boarden.. Vanuit de haven ging het me makkelijk af met de wind in onze rug maar toen ik bij de boei kwam en moest omdraaien werd het toch lastig, dus ben ik op me knieën gaan zitten om te draaien, maar dat is nog niet zo makkelijk.. Maar het is me gelukt om weer terug naar de haven te komen maar koste me wel meer tijd als sandra.. Na dat we lekker waren uitgewaaid op het strand hebben we wat geluncht en ik had nog een knipper.. 'S avonds was het feest voor de kinderen.. Theo en ik hebben pannenkoeken gebakken, en ze waren erg lekker volgens hun.. Ze hadden er zo'n 6pp op dus dan smaken ze wel.. Maandag morgen hebben we het huis van Sandra en Cees verlaten en zijn we maar Clifton Hill gereden waar we voor 3 nachten mochten verblijven bij Sharon en Alan.. Bij me vorige stop in Melbourne heb ik ook van hun gastvrijheid gebruik mogen maken en nu weer samen met Theo.. We hadden dit keer het appartement boven, het is net een luxe hotel kamer met alles er op en aan, badkamer lekker terras en een goed bed.. Van alle gemakken voor zien dus.. We zijn 's middags is Melbourne ingegaan want ja daar was Theo nog niet geweest en moet je toch wel gezien hebben.. We zijn gaan lunchen bij federation squaten waarna we over de Southbank zijn gaan wandelen en op de terugweg lekker even wat hebben gedronken in de zon en op het gemak richting huis zijn gegaan want we waren uitgenodigd om samen met Sharon en Alan te bbq'en.. Ze wilden ons graag even zien en de andere dagen waren ze druk vandaar gelijk de eerste avond.. De bbq was heerlijk en was erg gezellig.. Dinsdag zijn we weer naar de stad gegaan het was lekker weer en Theo wilde naar het strand dus hebben we de tram naar Melbourne beach genomen, ik was hier zelf nog nooit geweest maar lijkt op st kilda alleen wat rustiger.. Na het strand zijn we naar de botanic garden gegaan en als afsluiting van de dag zijn we naar naked for satan gegaan.. Dit was een tip van Sharon.. Ze hebben hier een heerlijk dak terras met uitzicht op de stad, alleen moet je wel optijd zijn voor een plekje anders kan je achter in de rij aansluiten.. Wij hadden een heerlijk plekje in de zon.. Na wat gedronken te hebben en wat hapjes gegeten hadden we nog wel wat honger en zijn om de hoek Thais gaan eten.. Super lekker en spot goedkoop.. Daarna zijn we nog even terug gegaan naar naked for satan maar de zon was al onder dus dat hadden we gemist.. Dan maar lekker naar huis toe.. Woensdag zijn we lekker naar st kilda gegaan om te chillen op het strand, na het strand hebben we een wereld reis gemaakt voor een lekker ijsje, daarna zijn we door het centrum van Melbourne gelopen.. We hebben weer een hapje bij onze Thaise vrienden van gister gegeten daarna was het tijd om eindelijke de eureka tower op te gaan.. Ik wilde dit doen met de zonsondergang en als de stad donker is met alle lichtjes... Overal proberen ze leeg te plukken dus ook hier, als je boven bent kan je ook nog in een hokje met een glazen bodem zodat je naar beneden kan kijken kost $12pp dan maken ze ook nog een foto $10 ofso hebben we allemaal niet gedaan hebben zelf onze foto buiten wel gemaakt waar je niet extra voor hoefde te betalen.. Na dat ik blij was met de stad gezien te hebben in het donker zijn we lekker naar huis gegaan, morgen willen we optijd weg om naar Warrnambool te rijden waar onze trip great oceaan road gaat beginnen.. Tot snel..

Liefs Sanne & Theo

Zo lieverds dat gaat wel goed daar bij jullie. Wat een rotleven hebben jullie toch. Maar alle gekheid op een stokje jullie genieten wel volop. Ook leuk dat je nu dingen doet met Theo die je nog niet eerder hebt gedaan. Heel veel plezier nog en op naar oud en nieuw in Sydney. Dikke kus van ons.

Anneke 2015-12-29 11:52:54

Lieve Sanne en Theo, wat ontzettend leuk dat jullie overal zo welkom zijn...ik begrijp het wel, vooral het douchen en toilet😁. Wat gaat de tijd toch hard...jullie zijn al over de helft😳😳. Maak er een mooi feestje van met oud en nieuw, sluit het jaar mooi af samen, en begin het ook weer heerlijk samen...Op naar 2016🎆🎇🍸🍾....Dikke kus van ons💋💋💋

Remco, Liam en Petra 2015-12-29 14:01:14

Lieve Sanne & Theo, weer super leuk om te lezen. Wij zitten op dit moment in Oostenrijk zo groen als 'n voetbalveld ! Maar gaan elke x naar stubai naar de gletsjer zijn ook een dag naar hogh fugen geweest. Hebben het ondanks een groene wereld erg naar ons zin ❄️☀️ Hebben ook super mooi weer ! Dus niks te klagen. Maar jullie ook niet zo te lezen! Lekker GENIETEN en op naar een super start voor 2016 💫💫💫💫 heel veel liefde geluk & vooral gezondheid voor het aankomende nieuwe jaar xxxxxxx

De Jansens 2015-12-29 18:38:58

Lieve Sanne en Theo, Wij fijn dat jullie het zo leuk hebben! Het ziet er ook allemaal even mooi uit daar! Geniet er nog lekker van. Wij wensen jullie een gezellige jaarwisseling in de zon! Dat is wel even wat anders dan hier! Heel veel geluk en plezier samen voor 2016 😘