Back to Noosa

Australië, Noosa

Omdat we gisterenavond verstandig waren (en vergeleken met de afgelopen dagen redelijk betijds in bed lagen) is het vanochtend dan eindelijk toch gelukt om op tijd op te staan voor de zonsopkomst. Met zn vieren zaten we om 5.45uur klaar op t strand in afwachting van de zonsopkomst, helaas was het (zoals Kev ons al had voorspeld) te bewolkt om de zon echt op te zien komen en aangezien het ook nogal fris was heb ik het na n kwartiertje voor gezien gehouden. Spullen pakken, ontbijten en weer op pad! Vanochtend zijn we naar Lake Wabby geweest. Een meer midden tussen de zandduinen en waar geen gevaarlijke beesten in zwemmen. Samen met Jana (het Slowaakse meisje) ben ik voor de groep uitgelopen (want dat tempo stond ons niet aan) en tegen de tijd dat de rest van de groep bij t meer aankwam, waren wij al opweg naar de overkant aan t zwemmen. Nadat we het meer rondgezwommen hadden en weer enigszins opgedroogd waren, zijn we nog even de andere kant van de zandvlakte gaan bekijken en uiteindelijk teruggelopen naar Kev die bij de auto's zat, om daar op de rest van de groep te wachten. Na de lunch was het alweer tijd om Fraser Island te verlaten. Op naar de Ferry en terug naar t vaste land. De 4wd hebben we in Rainbow Beach weer ingeruild voor de bus en na 1,5 uur waren we terug in Noosa. Ik blijf hier 1 nachtje en dan ga ik weer door. In de dorm aangekomen raakte ik aan de praat met een half Nederlandse/half Engelse jongen die net als ik ook geen zin had om zelf te koken. Dus na een douche zijn we samen een hapje haan eten, wat erg gezellig was! Om half 8 begon de afterparty van de Fraser tour in de club bij het hostel en deze konden we natuurlijk niet overslaan, zeker niet omdat dit inclusief een paar gratis drankjes was 😜. Na de gratis drankjes zijn Jana en ik ondanks ons voornemen om het niet te doen, toch maar overgestapt op de corona's en hebben we gezellig zitten kletsen en vol verbazing zitten kijken naar hoe de rest van de groep zich stond uit te sloven of ongemakkelijk "gedwongen" op de dansvloer stond. In de club kwam ik Charlotte (Engels) tegen, die ik eerder heb leren kennen op Magnetic island en daarna weer tegen ben gekomen in Airlie Beach. Daar moest natuurlijk ook weer op gedronken worden! Een aantal corona's en wat dansjes verder ging de club dicht en ging er een bus vanuit het hostel naar een volgende club. Deze hebben we toch maar aan ons voorbij laten gaan, omdat we morgen toch nog een poging willen doen om de zonsopkomst te bekijken bij heldere hemel.