Fraser island Part 1

Australië, Fraser island

Vanochtend moest ik om 7 uur weer uitchecken bij t hostel en werden we met n groep van 34, om half 8 opgepikt om met de bus richting rainbow Beach te gaan. In rainbow beach kwamen we aan bij een soort garage waar onze tourguide voor de komende dagen, Kev, op ons stond te wachten en waar we overstapten op 4 4wd waar we de komende 3 dagen fraser island mee rond gaan Touren. De Ferry op en op naar Fraser Island, het grootste zandeiland ter wereld en home of the dingo's! Een van die dingo's was ook een van de eerste dingen die we zagen toen we het eiland op kwamen rijden. Lekker nieuwsgierig! Ik deelde de auto met 4 Engelse meiden, n Duitse jongen, n Belgische jongen en n meisje uit Slowakije en dat was meteen erg gezellig! Muziekje aan en we hadden meteen de grootste lol.. was meteen duidelijk dat we voor de komende dagen niet meer van auto zouden gaan switchen zoals Kev vooraf aangaf dat de bedoeling was. Op het eiland aangekomen zijn we eerst naar de plek gereden waar we de komende nachten gaan verblijven, voor de lunch. Na de lunch gingen we het "binnenland" in, over zandwegen opweg naar lake McKenzie. Dit is een meer gevuld met alleen regenwater waardoor het water helderder is dan welk meer dan ook ter wereld. Op het diepste punt is het meer 8 meter diep en als je daar zwemt en de zon schijnt, kun je je eigen schaduw zien op de bodem van t meer! Het strand is net zo wit als het strand bij Whitehaven Beach! Kortom echt prachtig om te zien en heerlijk om in te zwemmen! 😍 na 2 uurtjes zwemmen, watergames, huid- en haarscrubben en chillen was het tijd om terug te rijden richting het "hostel" om onze spullen uit de auto's te laden en aan de avond te beginnen. Ik sliep in een tipi ipv in het hostel. Een soort grote wigwam waar we met 5en in lagen en wat in mijn beleving de ervaring op dit eiland nog leuker maakte. Na het avondeten nestelde de hele groep zich samen in een dorm om drankspelletjes te spelen, behalve ik, de Belg en het Slowaakse meisje. Iets wat je op Fraser Island namelijk zeker gedaan moet hebben is Savonds op het strand zitten en naar de sterren kijken, terwijl je op je hoede bent voor de dingo's! Als je t strand op gaat mag je absoluut niet alleen gaan en moet je altijd een stok meenemen, want de dingo's kunnen aanvallen en van Kev hebben we ook meerdere verhalen gehoord waarin dit gebeurt is! In het begin waren we dan ook aardig op ons hoede, maar na een tijdje en wat drankjes moet ik eerlijk bekennen dat we de dingo's totaal vergeten waren. Even kwam de rest van de groep ook naar het strand en terwijl we daar met zn allen zaten kwamen er een aantal dingo's voorzichtig op afstand poolshoogte nemen. Nadat iedereen weer terug ging naar de drankspelletjes, ben ik samen met Mn newmade belgium friend nog een paar uur daar blijven zitten/liggen, genietend van de prachtig heldere sterrenhemel onder het genot van een lekker wijntje en (eindelijk weer eens) een goed gesprek in het "Nederlands". Toen de drank op was en we bedachten dat we de dingo's compleet vergeten waren en iemand anders onze stok had meegenomen zijn we maar opgestaan om ons bed in te vallen! Wat we (zo hoorde we de volgende dag) blijkbaar allebei nogal letterlijk gedaan hebben 😂 (Voor de nieuwsgierige lezers onder jullie vermeld ik er maar even bij dat we niet in dezelfde tipi sliepen 😏) #wijnmaaktgaanslapenineentipizonderlichttoteenuitdaging