Paradise!!

Australië, Whitsundays

Na vannacht regelmatig wakker te zijn geworden van de bewegingen van de boot en het geluid wat daarmee gepaard ging en mijn gezellige Amerikaanse "bedpartner" die me in haar slaap vertelde dat alles goed met dr ging, ben ik er uiteindelijk maar lekker vroeg uitgegaan om de zonsopkomst te bekijken. Een beetje koud, maar wel super mooi! Een tochtje van 2 uur richting Whitehaven Beach. Hier werden we met een klein bootje bij het eiland afgezet om eerst een kleine wandeling te maken naar t uitkijkpunt dat uitzicht gaf over Whitehaven Beach. Hier rondlopend was ook hier de schade die de cycloon heeft aangericht niet te missen. Alles is kapotgewaaid.. het is nog steeds een prachtig eiland, maar wat super zonde! Maar aangekomen bij het uitzichtpunt was hier niets meer van te zien. Wauw!! Zo mooi!! Het strand hier is het fijnste en witste zand ter wereld en het water is super helder! Na even te hebben genoten van het uitzicht, was het tijd om naar Whitehaven Beach zelf te gaan. 2 uur lang rondlopen, zonnen, schubben (want dit zand is super goed voor je huid en haar) en beachgames doen in het paradijs!! 😍 (hier hadden ze mij wel achter mogen laten!) maar ook het leven in het paradijs maakt hongerig, dus was het tijd voor de lunch op de boot. Na de lunch vaarde we verder, lekker chillen op de boot, opweg naar het volgende snorkelpunt. Onderweg zwommen de schildpadden en dolfijnen naast de boot! 😃later, terwijl wij aan het snorkelen waren, werden de vissen gevoerd, waardoor we letterlijk midden tussen de vissen (in alle soorten, maten en kleuren) zwommen. Dit maakte het snorkelen toch een hele gave ervaring ondanks het slechte zicht. Als afsluiting van de dag werden we, met wat bakken nachos en wat te drinken, op een eiland afgezet om naar, voor mij denk ik, de mooiste zonsondergang te kijken die ik ooit heb gezien! Heel even voelde ik me alsof ik in de lion king terecht was gekomen (maar daarvoor zit ik natuurlijk in het verkeerde land). Weer terug op de boot zijn we richting de slaapplek voor deze nacht gevaren en stond het avondeten klaar. Na het avondeten was het tijd voor de laatste nacht op de boot welke natuurlijk niet compleet was zonder n drankje. In de groep zaten een hoop Engelsen, dus een spelletje never have I ever in combinatie met een drankje kon natuurlijk niet ontbreken. Het spelletje werd even onderbroken omdat de dolfijnen op het licht achter de boot afkwamen en daar bleven rondzwemmen! Samen met een Amerikaans meisje (kim) dat ik tijdens deze trip heb leren kennen, zijn we daarna even ontsnapt aan de engelse gekte om voor op de boot van de super heldere en mooie sterrenhemel te gaan liggen genieten. De complete Melkweg was zichtbaar zo vanaf zee! Echt zo chill om voor op zo'n dobberende catamaran naar die prachtige sterrenhemel te kijken. Dit is misschien wel een van de weinige dingen die je echt in je opneemt ipv meteen vast probeert te leggen op camera. #enjoythemoment! Na hier een tijdje te hebben gelegen was het tijd om ons "bedje" op te zoeken, voor hopelijk een iets betere nacht dan de vorige.