Op naar Magnetic Island

Australië, Magnetic island

Oohhh dat ging maar net goed vanochtend! Dat nachtleven van Cairns was dus een succes, waardoor ik uiteindelijk n kleine 2 uurtjes voordat mn wekker ging, mn bed inkroop 🙈 maar goed.. t was t waard en t is me (boven verwachting) gelukt om op tijd op te staan. Snel die backpack op de rug en op naar de bushalte, want vandaag staat de rit met de Greyhound richting townsville geboekt. Dat snel viel enigszins tegen want op een of andere manier lijkt die backpack alleen maar zwaarder te worden en t feit dat ik zo kort had geslapen en de alcohol nog niet uit mn lichaam was werkte ook niet bepaald in t voordeel. Maar nie mauwen Sanne.. snachts n grote meid, dan sochtends ook n grote meid! Na een flinke bak koffie te hebben gescoord heb ik mezelf in de bus genesteld om daar nog maar wat hoognodige slaap in te halen. De busrit was er lang genoeg voor (van 8.15 - 14.30uur!) met een zeer welkome lunchstop in Cardwell. Aangekomen in Townsville moest ik iets meer dan n uurtje wachten op de Ferry (daar is die weer!!) die me naar Magnetic Island zou brengen. Dat wachten was t meer dan waard.. Magnetic Island blijkt dus n soort paradijseiland te zijn! 😍 #waarkanikeenhuiskopen?! Aangekomen op Magnetic Island, met nog heel veel anderen in n soort stadsbus op naar t hostel in Horseshoe Bay. Dit hostel lijkt meer op n klein vakantieparkje doordat de dorms in kleine hutjes zitten, er een heerlijk zwembad met hangmatten is en er ook n hoop local komen ipv alleen backpackers. Na mn spullen gedropt te hebben, ben ik eerst mn nieuwsgierigheid maar weer gaan voeden en naar de baai van Horseshoe Bay gelopen (ja de naam deed al vermoeden dat het aan n baai lag). Na hier wat te hebben rondgelopen en te hebben genoten van t uitzicht en de zonsondergang, ben ik teruggelopen naar t hostel voor wat te eten en n drankje, om vervolgens maar n beetje vroeg mn mandje in te gaan, want dat heb ik verdiend en nodig al zeg k t zelf! 😁

Ik was ook in dat hostel:D:D