Daintree Rainforest & Cape Tribulation

Australië, Wonga

Voor de verandering ging vandaag de wekker weer lekker vroeg af, want om 7.20uur zou ik opgehaald worden voor een trip naar the Daintree rainforest. Helaas kwam het busje pas om 8.10uur aankakken! (Daar hou ik dus nie van op de vroege morgen hè 😒) Gelukkig stond ik samen met een meisje te wachten, anders was ik waarschijnlijk aan mezelf gaan twijfelen. Toen we dan eindelijk in het busje zaten, hebben we cairns verlaten en zijn we via een van de mooiste routes van Australië (the scenic coastal drive) richting de eerste stop bij Mossman Gorge gereden. Hier werden we opgewacht door een Aboriginal (die de oorspronkelijke eigenaren van dit gebied zijn) om mee te doen aan een "welcome to the country and smoke ceremony", waarna we het gebied in mochten. The Daintree rainforest is het oudste regenwoud ter wereld (160miljoen jaar en ongeveer even groot als België). Alles is hier ook groot!! De bomen zijn megahoog, er zitten slangen tot wel 9 meter lang, krokodillen van 6 meter, een soort dinosaurusvogel van 2 meter 😳(gelukkig ben ik die uit de kluiten gewassen duiven niet tegengekomen!) en mega grote spinnen! In Mossman Gorge kregen we tijd om wat rond te lopen en te zwemmen (in een vrij zeldzaam stukje waar geen krokodillen zaten). Heerlijk echt! Vervolgens zijn we naar de Daintree river gereden waar we een boottocht maakten naar de overkant van het regenwoud en op zoek gingen naar krokodillen en deze ook gevonden hebben! Weer van de boot af, de bus in en op naar Cape Tribulation, het punt waar het regenwoud en de oceaan elkaar ontmoeten. Hier hebben we geluncht (kangoeroe burgers waar ik me enigszins schuldig bij voelde) en een wandeling gemaakt langs de rand van het regenwoud over het strand 😍. Het tweede deel van de dag stond er een botanical boardwalk op de planning waarbij we, terwijl we door het regenwoud liepen, heel veel informatie kregen over alles wat hier groeit en leeft (wat ik merk ik nu niet heb opgeslagen 😂). Vervolgens een stop voor een welverdiend ijsje bij een tentje met zo'n kleine honderd verschillende smaken ijs (oowww te veel keus! 🙈). Tot slot de terugreis die begon met een stop op een uitkijkpunt, daarna een oversteek over de Daintree river met n pond en een stop in Port Douglas. Eindelijk weer in het hostel aangekomen, moe maar voldaan, ga ik maar eens bekijken Hoelaat morgen de wekker gaat en bedenken of ik het nachtleven of toch maar Mn bedje ga verkennen.

Hé Sanne, mooi verslag hoor...ziet er super uit. Breng maar zo'n schattig Koala beertje mee naar huis :-).

Francy 2017-04-25 12:54:46

Hele mooie foto's! Die spinnen mag je thuis laten hoor 😱

Monique 2017-04-25 19:36:29

Hier aan de muur is nog genoeg plek...... Spiders!! Wel dood uiteraard