Op naar Queensland!

Australië, Cairns City

Toen ik gisterenavond terugkwam in het hostel in Alice Springs en kennismaakte met mijn kamergenootjes voor deze nacht, bleek daar dan eindelijk een Nederlander tussen te zitten. Heerlijk (en ook n beetje vreemd) om eindelijk weer eens gewoon in het Nederlands te kunnen kletsen. Samen zijn we even Alice Springs ingelopen opzoek naar eten, wat uiteindelijk een twee gangen menu bij de mac donalds werd 🙈 Na wat dronken Aboriginals (over het algemeen zijn deze mensen heel vriendelijk, behalve degene die verpest zijn door de westerse cultuur en aan de alcohol zijn gegaan) te hebben afgepoeierd zijn we teruggegaan naar t hostel om daar nog een paar drankjes te doen (onszelf te verpesten dus🤗) om vervolgens in een kleine coma te raken na die 3 dagen belachelijk vroeg opstaan! Vanochtend kon ik eens lekker doorslapen zonder wekker, waarna ik wakker werd van een bericht op Mn telefoon dat Mn vlucht van vanavond 6 uur was gecanceld en ik ipv daarvan om 13.45uur zou vliegen (gelukkig slaap ik hier niet zo vast als thuis want dan zou ik die melding en waarschijnlijk de vlucht gewoon gemist hebben 😂) Ipv rechtstreeks naar cairns, vloog ik nu eerst naar Uluru en vanuit daar naar Cairns. Het vliegtuigje waar ik deze reis mee ging maken gaf me wel even een beetje de kriebels, maar ook deze (soort van) angst heb ik inmiddels overwonnen door mezelf voor te houden dat als ik neerstort t snel afgelopen is, het niet voor mij maar de mensen thuis erg zou zijn en bovendien de kans wel heeeeel erg klein is. Dus muziekje aan en genieten van t uitzicht! De detour had als voordeel dat ik nu alsnog de kans kreeg om Uluru en Kata Tjuta in de zon te zien vanuit t vliegtuig!😃 het tweede gedeelte van de vlucht had ik de zonsondergang aan mijn kant (en daar komt ie weer..) Wauw!! Zo mooi om de zon onder te zien gaan vanuit de lucht en midden tussen al die kleuren te vliegen! Ik zou het bijna romantisch hebben willen maken en tegen Mn buurman aan willen kruipen, maar dit was (helaas) nogal een lelijke chagrijn en gelukkig heb ik dus op sommige momenten toch nog enige zelfbeheersing 😜 Toen ik iets over 6 landde in Cairns was het hier nog steeds heerlijk warm! (Ik hou ervan!) Deze keer maar eens een taxi ipv een busje en op naar het hostel voor een maaltijd en een drankje en daarna een kleine tour door Cairns, wat er op het eerste oog ook weer alles behalve vervelend uitziet! Nog een paar drankjes in de bar bij het hostel en dan lekker naar bed, want morgen wordt weer een dag waarop ik genoeg te ontdekken heb gok ik zo.

Wauw Sanne!! 😍 Daarvoor zou ik ook zeker vroeg mijn bed uit kunnen! 💋

Priscilla 2017-04-21 21:02:24

wat een mooie verhalen sanne geniet nog van je reis ik blijf je volgen