Outback day 2; Kata Tjuta

Australië, Kata Tjuta

Om 5.30uur maakte "vriend" Ash ons wakker door met n speaker waar Indiana Jones muziek (ik noem het zo omdat het de muziek was die ze draaien bij de Indiana Jones achtbaan in Disneyland) uitpompte, langs onze tenten te lopen. Als hij hier niet de verdomd goede reden voor had gehad (dat we de zonsopkomst niet mochten missen), had ik m waarschijnlijk met die speaker knock out geslagen 😜 Dus na een snel ontbijtje hebben we (dat wil zeggen de mensen die t begrepen en dus op tijd waren) vanaf een uitkijkpunt op de campingplaats naar de zonsopkomst gekeken (voor zover zichtbaar door de wolken). Ondanks de wolken heel mooi om aan de ene kant de zon op te zien komen en aan de andere kant Uluru en Kata Tjuta te kunnen zien. Kata Tjuta was de volgende stop. Deze rotsformatie waarvan de naam zoiets als veel koppen betekend in de Aboriginaltaal, is ondergronds verbonden aan Uluru. Hier hebben we een hiking gedaan door de valley of the winds die ons in zo'n 3,5 uur over, door en om Kata Tjuta heen leidde. Supermooi en heerlijk om hier rond te lopen en klimmen! Het eerste gedeelte deden we gezamenlijk met de hele groep waarna we de volgende 6km op eigen houtje mochten doen, zolang we maar niet alleen zouden gaan ronddwalen. Tijdens de afdaling naar dit tweede gedeelte kregen we een heerlijke regendouche over ons heen! Maar ook dit mocht de pret niet drukken, want hierdoor waren we een van de weinige "gelukkige" mensen die watervallen te zien kregen vanaf Kata Tjuta! 😍 nadat ik en Mn twee Deense medewandelaars moe maar voldaan bij de bus terugkwamen, hadden we nog n half uur de tijd om bij te komen tot de rest van de groep kwam aankakken en we met de bus teruggingen naar de campingplaats voor een welverdiende bbqlunch. De middag bestond weer uit een urenlange busrit (met tussenstops) opweg naar de campingsplaats voor vannacht in Kings Canyon. Een van de tussenstops die we maakten, was langs de weg om hout te verzamelen voor het kampvuur voor vanavond en om vuur te maken om de pannen op te kunnen zetten #hoezobacktobasic. Aangekomen op de campsite was dat dan ook het eerste wat we gedaan hebben.. vuur maken, de pannen er op en eten klaarmaken onder het genot van een drankje. Na het eten en een paar drankjes was het dan eindelijk tijd om onze swags (die we tot dan toe gebruikten om op te zitten) uit te rollen en te gaan slapen onder de sterren.. beetje jammer dat het net op dat moment weer ging regenen. Nou dan ga ik maar even douchen en als ik terug kom is het gewoon droog! Niet dus 😒 sterker nog.. toen ik terugkwam hadden mijn medereizigers zich allemaal al in een van de tentjes verscholen om de nacht daar door te brengen. Dan nog maar even een drankje met Ash in de hoop dat het droog zou worden en we die swags alsnog uit konden rollen. Toen dit niet het geval bleek te zijn nam mijn eigenwijsheid weer de overhand en heb ik (om toch de ervaring van het slapen in een swag te hebben) de swag maar uitgerold op de keukentafel om daar op te slapen. Helaas dus niet onder de sterren, maar terwijl ik hier lig bedenk ik me wel dat ik ook dit nog niet eerder gedaan heb 😂