Adelaide & Glenelg Beach

Australië, Adelaide

Vandaag heb ik mezelf maar eens een "rustdag" gegeven. Maar omdat de nieuwsgierigheid er toch niet uit te krijgen is, ben ik toch eerst maar even gaan ronddwalen. Hoe "vervelend" het ook is om elke keer een plek achter je te moeten laten waar je het naar je zin had en waar je van bent gaan houden, het gevoel dat je krijgt door rond te dwalen op een plek waar je niks en niemand kent (#togetlost) maakt een hoop goed. Wat een heerlijk en verslavend gevoel is dat.. ik hou dr van!! 😍 omdat ik morgen richting de outback vertrek, had ik de missie om een slaapzak op de kop te tikken. Toen ik deze had gevonden ben ik door het winkelcentrum (het is maar goed dat ik aan het backpacken ben en me bewust ben van t feit dat ik alles op mn rug mee moet sjouwen, anders had k zomaar eens de stad leeg gekocht kunnen hebben), naar Victoria Square gelopen. Ook Adelaide is weer zo'n stad met n megacontrast aan gebouwen en vele stadsparken, wat het een bepaalde charme geeft. Na een bezoekje aan the central market, via Chinatown terug naar het hostel om mn inkopen te droppen en vervolgens op pad te gaan naar de tram. Na even puzzelen, de goede lijn en bijbehorende ticket gevonden en met de tram richting Glenelg Beach (een voorstad van Adelaide) gegaan om (na ook hier eerst natuurlijk wat te hebben rondgedwaald) op het strand neer te ploffen. Heerlijk de hele middag een beetje de omgeving en mensen zitten bekijken, n muziekje geluisterd en n boekje gelezen! (#goodlife 😁) Toen de zon zich begon te verstoppen ben ik maar opgestaan om (via natuurlijk weer een detour) aan de terugreis naar mn hostel te beginnen en wat te eten. Nu zo even een drankje doen met wat kamergenootjes en dan lekker mn bed in, in de hoop dat diezelfde kamergenootjes me vannacht hun herrie besparen, en ik morgen enigszins fit aan mn reis richting the Outback kan beginnen (zooooo benieuwd wat dit weer gaat brengen!! 😃)

G'day mate, Ik heb inmiddels mijn excuses aangeboden aan Jace... Ik ben gewoon echt een loedermoeder. Ik ga in zijn plaats die kant op. Toedeloee