Off to Melbourne!

Australië, Melbourne

Vandaag met toch wel enige pijn in mn hart Sydney verlaten. Maar dat zou ik natuurlijk niet doen als ik niet een verdomd goede reden zou hebben.. ik wil, zal en moet namelijk de rest van Australië gaan bekijken! Het feit dat ik weet dat ik mijn reis in Sydney afsluit en dat ik er daarnaast van overtuigd ben dat me nog heeeeeel veel moois te wachten staat, verzacht de pijn enigszins, maar Sydney heeft echt een deel van mn hart veroverd!! 😍 Wat ben ik blij dat ik mn reis hier ben begonnen en ga eindigen. Maar.. genoeg over Sydney nou Sanne.. waar hang je nu uit?! Voor de oplettende mensen onder ons was dat natuurlijk al duidelijk geworden aan de hand van de titel van deze blog..Melbourne! Na een vlucht van een kleine 1,5 uur stond ik met beide beentjes veilig op Melbourne-ground. In Australische tijd was het hier inmiddels 16.30uur. De uitdaging van de dag was (zo had ik verwacht) mn hostel (dat ik vanochtend had geboekt) zien te vinden. Maar zoals eigenlijk alles tot nu toe, viel ook deze uitdaging reuze mee! Met een soort shuttlebus vanaf het vliegveld naar t centraal station. Daar aangekomen heb ik de eerste de beste Aussie aangesproken en die was zo vriendelijk om me met zijn bus (met een kleine omweg voor hem) vlakbij het hostel af te zetten. Dit hostel is (gelukkig) totaal anders dan de vorige (wat het vertrouwen in het hostelleven voor de komende weken zeker nieuw leven in blaast). De kamer (een gemengde 4persoons slaapzaal) ziet er netjes uit, er worden allerlei activiteiten georganiseerd en het hostel bevindt zich midden in het centrum van Melbourne. Na mn spullen te hebben gedropt ben ik (nieuwsgierig als ik ben) meteen de stad ingelopen! Wederom ben ik erg blij met mijn postduifinstinct, want na 10 minuten lopen (naar links, rechts, rechts, links ofzoiets 🙄) kwam ik tot de conclusie dat ik in mijn enthousiasme mijn plattegrondje (dat ik in een helder moment had meegegrist op het vliegveld) uit mn tas had gegooid toen ik deze leeggooide in het hostel omdat ik klaar was met t gesjouw van vandaag! Maar goed.. geen paniek.. gewoon lopen en je komt altijd wel weer terug.. is t niet linksom dan is t wel rechtsom. Het centrum van Melbourne in opgebouwd uit blokken, dus met enig richtinggevoel komt t hier wel goed. De tocht bracht me langs winkels (waar ik zometeen (want het is hier inmiddels ochtend) zeker een bezoekje aan ga brengen), langs wine bars door onder andere Chinatown en langs vele sushi hubs!! 😍 Mijn eerste indruk van Melbourne is dus zeker goed! Op het eerste oog een totaal andere stad dan Sydney, maar dat is ook maar goed, want anders had k natuurlijk net zo goed daar kunnen blijven 😉. Na wat te hebben gegeten (wat ik opzich ook in Chinatown had kunnen doen, maar niet heb gedaan puur omdat ik niet van chinezen en het eten dat ze produceren hou) ben ik terug gegaan naar het hostel, waar ze in de kelder een bar hebben en waar een soort muziek/karaoke-bingo aan de gang was. Hier heb ik onder het genot van een drankje Mn verstand zitten verkijken op de gekte en een overload aan stereotype backpackers (lees; meiden met dreads in kleren die ten eerste in mijn beleving niet eens verkocht zouden mogen worden, ten tweede om voor mij onbegrijpelijke reden blijkbaar toch gekocht worden door mensen en vervolgens (afgaand op wat het oog zag en wat ik vooral niet op geur ben gaan checken) veel te lang gedragen en niet gewassen waren 🙈😂). Maar goed.. gelukkig waren er ook "normale" mensen (reken je jezelf nou onder de "normale" mensen Sanne? 🤔Ja dat klopt en als je die andere categorie zou zien zou je me hoogstwaarschijnlijk niet anders dan gelijk kunnen geven 😏). Na sluiting van de bar dan toch nog maar even mee het nachtleven van Melbourne in om vervolgens rond 5 uur Mn bed in te kruipen, niet meer in staat en/of bij kracht om dit blog te schrijven 🙈 Na jullie nu weer geïnformeerd te hebben is het hoog tijd om Melbourne verder te gaan verkennen.. het goede nieuws is dat het nu (waarschijnlijk) minder lang gaat duren voor ik jullie via Mn nieuwe verhaal informeer over alles wat Melbourne te bieden heeft!

nou we kijken onze ogen uit wat jij allemaal voor een mooi ziet en je moet nog eff dus we blijven kijken heel veel plezier in melbourne en we kijken al weer uit naar het volgende gr theo en ans Ik zie het meer als ik mag nog even ipv ik moet 😉 Ik geniet in ieder geval volop! Leuk dat jullie meelezen! 😘