Koalas & Kangaroos

Australië, Sydney

Vandaag niet heel veel gedaan, maar daarom niet minder te vertellen... dus hier ben ik weer! 😉 Vanochtend eerst maar eens een beetje uitgeslapen (voor zover dat mogelijk is in een hostel) want het was een kort nachtje (zoals degene die een beetje kunnen rekenen al wel gemerkt zouden hebben aan de tijd waarop ik mn vorige verhaal postte) 🙈 Na een extra large bak koffie was de beerfever een heel eind gezakt en kon ik op pad om dan eindelijk kennis te gaan maken met de koala's en kangoeroes! In tegenstelling tot gisteren had ik vandaag het briljante idee om op eigen houtje te gaan touren. In Sydney kun je namelijk op zondag voor 2,50 dollar onbeperkt reizen met het ov (als je een kaart hebt) en op die manier zie je ook nog wat van de stad. Dus daar ging ik.. vol goeie moed, met de metro naar de bushalte, want het koala park ligt in een van de vele buitenwijken van Sydney (ik "woon" hier in het centrum) en in die buurt komen alleen bussen. Bij de bushalte aangekomen kwam ik tot de conclusie dat de bus net was vertrokken, dus (makkelijk als ik ben) ben ik maar even naar de haven gelopen om lekker in het zonnetje op een bankje van het uitzicht te genieten. Nog even snel een broodje halen op de hoek bij de bushalte en snel terug naar de halte. Viel toch even tegen dat de bus voorbij reed op het moment dat ik met mn broodje naar buiten kwam gelopen. Dat was t moment dat ik me besefte dat het zondag was en dat de bustijden dan dus anders zijn 🙈 Oké.. dan maar weer n uur wachten en er het beste van maken in het zonnetje (waar zou ik zijn zonder dat zonnetje 😏). Zoals altijd was ook deze keer 3 keer scheepsrecht en ging het na de derde keer melden bij de bushalte wel goed! Koalas & Kangaroos here I come!! Na een busrit van een half uur kon ik eindelijk kennismaken! Ik viel ook nog eens met mn neus in de eucalyptusblaadjes, want t was koalavoedertijd! Tijdens die, 3 keer n uur per dag, mag je bij de koala's in het verblijf om ze te aaien en met ze op de foto te gaan... jeeeeej! 😃 De overige uren slapen de koala's (gemiddeld 20 uur per dag!!). Dit brengt mij tot de enige logische conclusie dat ik waarschijnlijk als koala geboren had moeten worden of er in ieder geval ergens van afstam 😂 Maar goed.. buiten de 3 koala's die hier zaten en waar ik het zeker goed mee kon vinden, waren de koala's ver te zoeken in t park. Maar dat mocht de pret niet drukken, want kangoeroes waren er in overvloed en ook hier mocht je gewoon bij in het verblijf om ze te aaien en te voeren. Wat een super lieve beestjes zijn dat ook (al redden ze t natuurlijk bij lange na niet bij mijn lieve liefje dat thuis op me wacht😘). Na de rest van het park verkend te hebben, was het tijd om aan de terugreis te beginnen. Gewoon naar de bushalte lopen, wachten tot de bus komt, instappen en de chauffeur doet de rest. Beetje jammer alleen dat de buschauffeur dit niet helemaal begreep en gewoon doorreed bij de halte 😳 Daar stond ik dan, aan de andere kant van Sydney, bij n bushalte waar 1 bus per uur kwam en die ook nog eens alleen maar voorbij reed. Het was inmiddels 17.00uur, in de verte kwamen de donkere wolken met het voorspelde onweer aanzetten, binnen n uur zou de zon onder gaan en mn telefoon was zo goed als leeg (na de hele dag muziek luisteren en foto's maken). Oke, dan zorg maar da je gaat lopen Sanne! Met behulp van een offlineplattegrond die ik beperkt kon bekijken zodat ik zoveel mogelijk batterij zou besparen (zodat k altijd nog iemand zou kunnen bellen als de nood echt hoog werd) ben ik puur op gevoel richting een winkelcentrum gelopen (6km verderop!!) in de hoop dat daar meer bussen zouden komen en ik anders een taxi kon nemen. Ik kan met zekerheid zeggen dat ik nog nooit zo blij ben geweest om een bushalte te zien waar ook nog gewoon bussen voorbij kwamen als dat ik nu was nadat ik binnen n uur die 6km had afgelegd (met Mn rugzak in 22graden) en nog net voor het onweer aankwam! Zo... die heb ik ook weer meegemaakt (Mam ik red me wel 😜). De bus in, naar de metro en op naar het centrum om in het hostel mn tas vast voor te bereiden op de reis van morgen.. Vanavond maar eens proberen of een beetje betijds gaan slapen ook een optie is in een hostel, zodat ik morgen fit ben voor de kennismaking met Melbourne ☺

Na een kleine week dagelijks de andere app in de gaten te houden, me af te vragen of ik moet komen redden omdat je niks post is dan eindelijk mijn gevoel gerustgesteld. Ze heeft het goed, is lekker op der Sanne's aan het verkennen, heerlijk kind ook! Hoe smaken de wijntjes daar? Oh ja ennnn neem je voor mij een koala mee? Zou tof zijn! Je zult vast al hebben bedacht dat het hier nu maandagochtend is, mensen chagrijnig zijn omdat het weekend voorbij is maar JIJ ja JIJ ja hebt het zoveel beter maar ook nog steeds het meeste verdiend van allemaal. Dus geniet van je 2e week en niet met vreemde praten he, Okay xxxxx Oohhh als ik had geweten dat je me wilde komen "redden" dan had ik natuurlijk nog even stilgehouden!! 😉 De wijntjes smaken heel best! Die koala wilde ik zelf ook, dus als het ff kan regel ik er twee voor de prijs van een! Dat van die maandag ochtend had ik nog niet bedacht.. bedankt daarvoor.. dat maakt het goede gevoel nog net een stukje beter! Lief dat je t me zo gunt!! 😘 En met mensen die vreemder zijn dan ik praat ik sowieso niet.. dus geen zorgen! 😏