pindat

De andere kant van Sydney

SanneDownUnder 03 apr 2017 - 16 mei 2017

Australië, Sydney/Manly

"To awaken alone in a strange town is one of the pleasantest sensations in the world". Deze quote zag ik een tijdje geleden en toen dacht ik (eigenwijs als ik ben).. eerst ervaren, dan pas geloven! Maar wauw!! Wat een geweldig gevoel had ik vanochtend toen ik na n fractie van n seconde besefte dat ik in mn uppie (die paar miljoen andere mensen dan voor t gemak maar even niet meegerekend 😏) in Sydney ben, vervolgens het gordijn open deed, uit het raam keek en zag wat jullie op de eerste twee foto's kunnen zien! Opstaan ging ineens heel makkelijk en dat zegt in mijn geval heeeel veel! Snel aankleden en op pad om Sydney van de andere kant te bekijken. Via een van de vele stadsparken, door the Royal Botanical Gardens, naar The Opera House gelopen (omdat ie zo mooi is) en vanaf daar naar de haven om de Ferry (ja Ferry ook hier kennen ze jou 😁) te nemen naar Manly. Een overtocht van ongeveer een half uur met prachtig uitzicht en een heerlijk zonnetje op mn toet. In Manly stond ik (na te hebben geluncht) voor de keus: ga ik n eindje rondkeuren of plof ik lekker met de billetjes op te strand. Dat is dus (zoals de mensen die mij goed kennen al wel zouden kunnen raden) de tweede optie geworden. Toen t zonnetje zich achter wat bomen begon te verschuilen ben ik alsnog maar even de boel gaan verkennen en heb een deel van the North Head Walk gelopen waarmee ik uitkwam op een punt dat uitzicht gaf over een groot deel van de baai. Vervolgens de Ferry terug bij zonderondergang, wat hierdoor nog mooier was dan het uitzicht dat ik had verwacht! Helaas ben ik geen Japanner, hou ik niet van kuddegedrag en ben ik al helemaal niet bereid om te gaan duwen of geduwd te worden om een foto te maken, dus zullen jullie het moeten doen met de paar "bescheiden" kiekjes en mij verder op mn woord en mn bruine ogen (die jullie natuurlijk helemaal niet kunnen zien 🙈) moeten geloven. Om de dag af te sluiten ben ik langs de kustlijn teruggelopen naar Darling Harbour om ook dit maar eens van de andere kant te bekijken. Kijk naar de foto's en je zal begrijpen dat het die paar km extra lopen zeker waard was! Daar heb ik, mijn ogen uitkijkend, een hapje gegeten en ben daarna via het centrum terug gelopen naar (voor de laatste nacht) mijn hotel om de dag weer met een voldaan gevoel af te sluiten (en natuurlijk jullie te informeren☺).
PS: sorry als ik iemand verveel met onbelangrijke of totaal niet interessante details, maar als ik t niet opschrijf (en dus met jullie deel) dan vergeet ik ze waarschijnlijk en da zou sund zijn! Dus mocht t zo zijn.. jaah dan kan ik je geen andere tip geven dan of niet of met n half scheel oog te lezen 😜

heeeeeeeeel mooi sanne Jaa t is echt n geweldige stad.. blij dat ik hier begonnen ben! Leuk dat jullie me volgen! ☺😘

theo en ans 2017-04-06 15:31:44

SUPERVET! Lichte jaloezie, nooit geweten dat jij zo'n goede schrijver bent EN.....geen Japanner? staat ze met haar fototoestelletje en selfystick hoor ;-) Maar, het ziet er echt te gek uit, het kan niet anders dan dat je geniet! En ik ben benieuwd naar wat er allemaal nog zal volgen. Mij verveel je in ieder geval niet met je verhalen! Slaap lekker! (K) Hahaha da je na al die jaren nog nieuwe talenten van me mag ontdekken hè?! Je zou die verjaardagskaart die ik voor je geschreven heb eigenlijk s moeten lezen 🙈🙈. Hahaha lekker scherp weer.. beetje Japans is oké! 😘

Floor 2017-04-06 15:38:19

Ha die Sanne, Van Jess de link gekregen :) Ga ik je een beetje volgen, je schrijft gezellig dus erg leuk om te lezen. Jaloersmakend!! Geniet, ze nemen je dit alvast niet meer af! Liefs Mayk Hee mayke! Leuk dat je geïnteresseerd bent en me volgt.. wees welkom 😏

Mayke 2017-04-06 16:00:13

Jeetje wat gaaf deze blog weer! Ik lees ze allemaal met een dikke glimlach op m'n gezicht! Super om te zien dat je zo geniet Leuk om te horen! Ik geniet zeker en ga lekker door met jullie te bombarderen met foto's en verhalen!

Linda 2017-04-06 16:44:14

Kei leuk moppie😃 Ziet er super gaaf uit & vind de verhalen geweldig! Lekkerrrr genieten daar😘😘 Jeeeej Mn geluksmoment leest mee!! 😁 Ik geniet zeker..maar da was a duidelijk volgens mij😘

Krista 2017-04-06 19:20:46

Oh wauw, zomaar een eervolle vermelding in je blog. Natuurlijk ben ik daar, zo makkelijk kom je niet van me af ;-) Ziet en klinkt super allemaal! Tot de volgende x Haha je komt m ook overal tegen hè?! Gelukkig maar.. voelde heel vertrouwd die overtocht! 😃

Ferry 2017-04-06 21:43:24

Ohhh sanne, wat klinkt het nu al allemaal geweldig. En idd je bent een heerlijke schrijfster. Ik ga je zeker volgen dan kunnen we zo toch nog even heerlijk met je mee genieten. Het is je gegund lieverd. Dikke knuffel Dankje 😃 Leuk dat jullie n beetje met me mee reizen!! 😘