It's been a while

Spanje, VIVOOD Landscape Hotel

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik wat gepost heb, dus leek het mij tijd voor een nieuw berichtje, nja.. bericht, hij is wat langer door de verstreken tijd haha.

Na een top weekje thuis, wachtte me een paar gezellige dagen samen met mijn grote broer in de grote stad.
Ik heb hem laten zien waar ik elke dag werk en vooral met welke gekken om me heen.
Het moment dat ik de deur weer in liep na een weekje weg te zijn geweest was echt heel erg leuk.
Iedereen was zichtbaar blij me weer te zien en elke keer als ik in de buurt van Quique kwam riep die dolblij 'SANNNEEEEEEE' haha altijd leuk!
Samen met Jurn de stad verkend (lees: allebei nieuwe schoenen gekocht!) en 's avonds op advies van David de wijk Rusafa in geweest.
Daar was een soort art festival bezig waarbij alle artiesten en kunstenaars zijn/haar deuren opent voor bezoekers. Zo ook zijn vrouw die kunstenares is en hele bijzondere kunst maakt. (voor de nieuwsgierigen onder ons een link naar een artikel over Mary Lou's kunst http://www.designboom.com/art/marie-lou-desmeules-turns-human-models-sculptural-plastic-surgeries-01-20-2015/ )

De dag erna moest ik helaas werken en is Jurn naar de haven gegaan en naar Oceanografic, twee dingen die ik al gezien heb. Na mijn werk, Alvaro was zo lief me eerder af te lossen, zijn we naar de Hemisferic. De Hemisferic was een iMax theatre waarbij het scherm in een bolvorm over je heen gaat waardoor het echt een hele aparte ervaring is om de film te kijken, je werd er zelfs een beetje duizelig van af en toe.

De zondag zijn we op ons gemakje weer naar the city of science gefietst om het museum te bezichtigen.
Een interactief wetenschapsmuseum met allemaal leuke weetjes en proefjes die je kan uitvoeren. Met onze eigen scheikundige natuurlijk erg leuk om te zien!
Vervolgens Jurn laten zien hoe ze hier Siesta houden en lekker in het park geploft en liggen slapen.
Na even in de binnenstad rond gelopen te hebben toch maar actie ondernomen en een heerlijk Italiaans (tja, het zit er toch in..) restaurant opgezocht en echt een heerlijk houtoven gebakken pizza gegeten!
Aangezien het toen al behoorlijk donker begon te worden leek het ons wel gaaf om mooie foto's te maken in the city of science met alle lampjes en lichten. Nou niks aan gelogen, die zijn zeker mooi geworden!

De dag erna stond er voor mij weer een werk dagje op de planning en Jurn heeft nog even door het park gefietst om wat mooie foto's te maken. Vervolgens in mijn pauze afscheid genomen en hem op de metro gezet.

Die week had ik veel goede gesprekken met David aangezien ik in de week dat ik in Nederland was een bike rental heb weten aan te sluiten uit Amsterdam!!! Super goed nieuws, want naast Lindbergh en Heineken was dat toch ook nog een must om echt van start te kunnen gaan in Nederland.
Mijn onderzoek heeft in Amsterdam goed zijn vruchten afgeworpen en al enkele bike rentals zijn enthousiast over Aravolo, nu nog doorzetten dat ze zich ook gaan registreren.

David was erg trots en blij met deze prestatie en vind het verschrikkelijk dat ik binnenkort alweer terug naar huis ga! Hij wil me ontzettend graag in zijn team houden en heeft gevraagd wat ik wilde doen na mijn studie. Toen ik hem vertelde dat ik heel graag wil reizen en de wereld wil zien, gaf hij de opmerking of ik dan voor Aravolo zou willen reizen. In verschillende landen Aravolo opzetten en vervolgens verder naar een volgend land. HOE TOF IS DAT?!
Maar daar blijft het niet bij....
Omdat ik het werk wat ik nu doe, de sales gesprekken en mensen overtuigen te registreren en uit te leggen hoe het werk, ontzettend leuk vind en een enorme kick krijg als ze zich ook interesseren voor mijn verhaal. Heb ik David voorgesteld vanuit Nederland nog werkzaam voor ze te blijven als ik de zomer weer terug ben.
Uiteraard heeft hij daar oren naar en wil mij als een externe kracht in Nederland hebben die misschien in de toekomst een Nederlandse 'locatie' gaat leiden en managen.
Zo gaaf hoeveel vertrouwen hij in mij heeft en toekomst ziet!!

Na al deze complimenten en mogelijkheden was het tijd om toch even weer met 2 benen terug op aarde te komen. Gelukkig kwam Meggy me daar toch even mee helpen.
Samen zijn we, met de auto van David (ja ja.. ook de auto van de baas mag mee), richting de bergen gereden.
Na een bezoek aan Fonts de l'algar, een grote partij watervallen wat omgetoverd is tot een lekker plekje om te relaxen en te zwemmen. De beste omgeving voor een waterman(vrouw) om even weer tot rust te komen.
Vervolgens verder gereden naar het hotel. Een verrassing voor Meggy, die had geen idee waar we naar toe reden. Nou.. naar iets super gaafs! Hotel VIVOOD in de bergen van Guadelest, zouden wij 1 nachtje doorbrengen. Echter was het er zo mooi, rustig en super relaxed dat we aan de rand van het zwembad de volgende dag, toch maar besloten hebben een extra nachtje er aan vast te plakken.
We hebben die dag lekker lui aan het zwembad gelegen. Helaas wat minder rustig dan we hadden gehoopt aangezien aan de overkant van het dal een bosbrand was ontstaan die ze met een helikopter en vliegtuig probeerden te blussen.
Die avond toch maar even de auto in gestapt om toch nog even iets anders te zien. Het stadje Altea, aan het strand, was een prima locatie voor een diner met uitzicht op zee. Na een toetje op het strand toch met gierende banden terug richting de rust en de stilte van het hotel.
Wat zijn we daar lekker tot rust gekomen!
Veel te kort en veel te snel gegaan maar wel het batterijtje weer opgeladen voor de laatste paar dagen werken.

Morgen begint mijn laatste werkweek alweer.. Jammer dat het zo snel is gegaan, maar toch ook fijn om weer lekker naar huis te gaan.

Wat een superstage heb je (bijna) gehad in Valencia zeg. Nu gaat je laatste weekje in en komt mams je ophalen om weer naar huis te vertrekken met een hoofd volle plannen. Geniet van je laatste weekje en veel plezier met mama de laatste dagen in Spanje. Tot gauw! Liefs Tante Mannie

Berna 2016-06-11 13:14:47

Goh Sanne, wat een heerlijke verhalen. En fijn dat je zo goed gewaardeerd wordt. Zit het er inderdaad al weer bijna op. Wat gaat de tijd toch snel. Ik zie je nog zitten twijfelen in november achter je laptop in de keuken in Slenaken. Eigenlijk bezig met contact te leggen in Italië voor een stageplek en toen kwam dit op je pad. Toen de twijfel op school of dit wel een goede plek zou zijn en nu heb je er bijna een baan aan over. Hoe dingen toch kunnen lopen. Geniet er nog van de laatste 10 daagjes en ook een fijne tijd met je mam de laatste 2 dagen. Lieve groetjes van Yvonne

Yvonne 2016-06-11 13:28:31

Ik vergat nog wat. Wat een prachtige plek (foto: relaxen in het zwembad). Ik ben heel nieuwsgierig hoe dat in elkaar zit. Het lijkt of het bad op de rand van een berg staat en overstroomt. Of stroomt het water weer terug het bad in. (Of is het een nepfoto ;-) Ik ben het helemaal eens met jouw uitspraak over de relax-plek voor een waterman. Wil wel even met je ruilen.

yvonne 2016-06-11 13:34:42

Is het niet linksom dan is het wel rechtsom, hoe dan ook, jij red het wel! Wat een prachtige foto's en wat fijn dat je dit met je grote broer en je vriendin hebt kunnen delen. Heerlijk voor mams en jou dat jullie dit avontuur samen af gaan sluiten. Daarna ligt de wereld voor je open! Vergeet niet om nog snel een jurkje te scoren in Valencia, wie weet heb je die binnenkort nog nodig:-) Liefs en tot gauw, tia Maria

Marja 2016-06-12 00:47:28

Lieve Sanne, Het zit er bijna op !! En wat heb je een mooi visitekaartje afgegeven van jezelf. Ik ben trots op je. En ik wou dat het al zondagmorgen half 10 was . Nog 7 nachtjes en dan .......... Liefs Mams

José 2016-06-12 13:33:45

Ik had via deze site nog niets laten weten. Maar wat ben ik trots hoe jij je stage (hebt) afgerond. Een mooi voorbeeld voor velen. Ik moet wel eerlijk zeggen dat op het moment ik jou achter liet in Valencia ik al niet meer twijfelde dat je dit zou afmaken. Nou je interview nog afronden dan heb je alles wat er in zat ook ruim eruit gehaald. Heel veel plezier samen met je mams en ik kan niet wachten dat het volgende week dinsdag is.