10-14 juli

Italië, Radicofani

10 juli: omdat we maar zo'n 10 km hoefden te lopen, vertrokken we pas rond kwart voor tien, na een lekker ontbijt in de tuin van het appartement. Deze korte en niet echt uitdagende wandeling viel me toch heel zwaar. Ik kreeg pijn in mijn voeten en kwam bijna niet vooruit. Ik voelde me koortsig en vroeg me af waar ik aan was begonnen. Wat was ik blij toen we om 13 uur bij een bar konden neerploffen! Samen met andere pelgrims, die me een hart onder de riem staken. In het pelgrims hostel legde ik mijn voeten omhoog en nam een pijnstiller. Het ging al snel iets beter. Lars had nergens last van. Ik viel als een blok in slaap.

11 juli: de wekker ging om kwart over vijf, even na zessen waren we op pad. Zo vroeg in de ochtend viel het klimmen mee. De pijn in mijn voeten was weg, het lopen ging goed. We hebben ruim 18 km gelopen. We overnachtten in een b&b Torrenieri, bij hele lieve mensen met een net zo'n lieve hond. We aten afhaal pizza en dronken goedkope wijn. Weer ontzettend goed geslapen.

12 juli: Even na acht uur op weg naar San Quirico, een korte wandeling. We waren al vroeg in dit mooie stadje. We aten wat en daarna liepen we naar het hotel. Daar hebben we een rustige middag gehad, beetje uitgerust en gezwommen. De receptie regelde dat we al om half vijf konden ontbijten, omdat we om vijf uur wilden vertrekken. Wat een service!

13 juli: wekker om vier uur, half vijf ontbijt en tegen vijven waren we op weg. Eerst zagen we overal lichtjes en daarna zagen we de zon opkomen. Geweldig! Rond zes uur kwamen we langs bagno vigno. Nog even later begon de klim, waar deze etappe zowat in zijn geheel uit bestaat. Het is de enige etappe van de route die wij lopen die als 'very challenging' wordt omschreven. We werden dan wel beloond met prachtige uitzichten. Onderweg kwamen we langs een boerderij. Een oude vrouw stond er op dat we aardbeien aten. Ondanks onze gebaren dat we geen Italiaans spreken, bleef ze doorgaan. We staken onze duim omhoog en na een welgemeend grazie (dat kennen we dan weer wel) wandelden we verder. Het klimmen viel mij zwaar, met rugzak en met de warmte. Lars had nergens last van, die nam wat dingen uit mijn rugzak over en liep een paar meter voor me. Ik heb mezelf vloekend en luisterend naar boze muziek naar boven geloodst. Zo'n 9 uur en 30 km later waren we in bagno san fillipo. Een paar kilometer van de route, maar ik wilde hier graag overnachten vanwege de warm water bronnen. Een leuk dorpje en de moeite van de omweg waard.

14 juli: ook bij deze accommodatie mochten we eerder ontbijten: self service. Half zeven vertrokken we om zo'n 12 km af te leggen. Vroeg voor deze afstand, maar er wachtte ons een paar kilometer stevig klimmen dus we wilden dat voor de warmte achter de rug hebben. Dat is gelukt, met de nodige stops onderweg. Rond half elf waren we in Radicofani, waar we weer een rustige middag hadden. De accommodatie, een huisje, heeft een wasmachine dus een wasje gedraaid, het stadje bekeken en voor de rest niks gedaan.

Fijn om weer te horen hoe het gaat. Blijf genieten en doorzetten, jullie kunnen het! Dikke xxx!

Dyan 2019-07-14 20:15:04

Mooi verhaal, prachtige foto's en supertrotse vader/hubby. Dat doen jullie toch maar mooi.

René 2019-07-14 20:37:24

Houd vol hé! De boomgrens en de toren zijn in zicht 😘😉😉😉 Je kunt het!! Stoer hoor Lars 👍 por je moeder maar vooruit met d'r wandelstok 😉😁