En toen waren we weer thuis

Nederland, Duizel

Tja, en dan sta je ineens voor de keuze: ga ik verder of stop ik?
Van wat ik dacht dat het wat spierpijn of de normale pijn aan het begin van een tocht was, bleek het in dit geval niet over te gaan. Mijn rechterknie deed (en doet) bij elke beweging zeer. Pijnstillers, een band, Voltaren....niks hielp. Iedere 50 meter moest ik stoppen. Dat schiet natuurlijk niet op.

Zaterdag kwamen we aan in Verdal, de eerste plaats met winkels, restaurants en een station. We waren redelijk vroeg want het was een korte etappe, 15 km. Een lekkere middag en nacht rust zou me goed doen, daar was ik van overtuigd. Het ging ook redelijk goed in eerste instantie, maar we waren de straat nog niet uit of de pijn was er weer.
Omdat de volgende etappes door de bergen zouden gaan waar we in de tent zouden slapen, moest ik de keuze maken: naar het station of toch doorzetten.
We liepen nog wat door en het was al snel duidelijk: naar huis. Ik durfde niet verder.
Tijdens de twee uur wachten op de trein heeft Lars flink getwijfeld of hij door zou lopen of niet. Uiteindelijk vond hij dat we de tocht met zijn tweeën lopen. We hebben elkaar beloofd dat we volgend jaar verder gaan waar we nu gebleven zijn. Van Verdal naar Trondheim, nog zo'n 130 kilometer, zeven etappes.

We hebben er maar het beste van gemaakt, met een overnachting op het vliegveld en het lange wachten tot we eindelijk konden vliegen. En het avontuur is dus nog niet voorbij, dit verslag wordt volgend jaar juli weer opgepakt. Want het is een geweldige tocht!

Tot dan en bedankt voor jullie leuke reacties op het eerste verslag!
Lars en Sandra

Ik denk zelf dat het komt omdat we de eerste twee dagen grotendeels over het asfalt moesten lopen. De schokken, het steeds opzij moeten voor verkeer en daardoor steeds vreemde bewegingen maken, de wegen die heel schuin aflopen....en dat met zo'n 12 kilo op je rug. Ik was heel goed voorbereid, maar dan wel op de Cartierheide, niet door het dorp, haha.

Dat wordt het trainingsschema verzetten van Cartierheide naar snelweg in de Vogezen of anders berggebied 😁 Limburgse land of Veluwe met valsplat mag ook 🦾 Goed dat je bent gestopt en volgend jaar weer beter voorbereid kunt opstarten in Verdal.

Astrid 2022-07-12 16:08:58

Heel verstandig , je gezondheid moet er niet onder lijden , volgende keer meer geluk ..