voorbereidingen

Nederland, hoorn

Mijn droom gaat beginnen. alle spullen zijn verzameld, de tas ben ik aan het inpakken en de eerste lieve familieleden en vrienden heb ik al gedag gezegd. een aantal hebben een steentje bijgedragen met het voorbereiden van mijn reis, deze mensen wil ik extra bedanken want alle steentjes bij elkaar bouwen mijn droom tot werkelijkheid. Het is nog zo onwerkelijk dat iets wat ik al 10 jaar zo graag wil dat het nu ook gaat gebeuren, het lijkt bijna te mooi om waar te zijn. Ik hoop dat het in werkelijkheid mijn mooiste dromen zal overtreffen. ik verwacht heel zelfstandig te worden, veel te leren en dankbaarder te worden voor wat wij hier allemaal hebben. Dit begint al tijdens mijn voorbereidingen, denkend aan wat de kindjes in Port Elizabeth allemaal niet hebben en met wat voor kleine dingetjes hun al blij zullen zijn. zo wilde ik waterballonnen meenemen om een watergevecht te houden in de hete zon. maar terdege besefte ik me heel goed dat dit hun drink water is waar hun soms uren voor moeten lopen, en dat gooi ik dan zo in hun gezicht. Zo ook verzamelde ik pennen, in elke zaak waar ik in nederland kom zie ik er heel veel liggen en als je er om vraagt krijg je ze gratis mee. terwijl de kinderen in afrika op school het moeten doen met de pennen die ze krijgen van vrijwilligers want alleen de rijke kinderen hebben daar pennen. En elke dag als ik naar buiten kijk zie ik de kinderen hier op het schoolplein spelen met speeltoestellen,fietsen/steppen, electronische apparatuur en noem maar op. Zonder vrijwilligers hebben de kinderen in afrika een leeg klaslokaal waar ze op de grond zitten en zonder materialen les krijgen en een leeg grasveld als schoolplein. Dus even terug in de tijd en bedenken wat ik als kind leuk vond om te doen zonder heel veel materiaal want wil met zo weinig mogelijk materialen de kinderen in afrika handvaten geven om toch te kunnen leren en spelen. Dit is precies wat mij zo uitdaagt en waarom ik deze reis in me eentje ga maken. Volg mij om te kijken of mijn ideeën ook kloppen met de werkelijkheid. xSx