Kinshasa, here we come

DR Congo, Kinshasa

Om 7:00 uur terug in de auto. Nog steeds geen mogelijkheid om via gsm te communiceren. Gelukkig brengt de satelliettelefoon soelaas. Onze tickets zijn omgeboekt. We vertrekken een dagje later naar huis. Het komt goed. Altijd ! Nog een stukje aarden wegen en dan duikt na Lonza de asfaltweg naar Kinshasa op. Onze chauffeur (met een onuitspreekbare naam) ontwijkt handig autos die veel te zwaar geladen waren en die aan de kant van de weg in panne staan. Eindelijk rijden we Kinshasa binnen. Na drie dagen, blij, opgelucht, al waren we nooit in gevaar en werden we altijd met de beste zorgen omringd. Moe, uitgeput, met stijve spieren en dolblij iets van ons te kunnen laten horen voor het thuisfront. Als er even later warm water uit onze douche stroomt, zijn we de koning te rijk. De Congolese delegatie van Artsen zonder Vakantie neemt ons nog mee voor een etentje. We genieten. Eventjes stoom aflaten. Ontspannen. En dan vroeg ons bedje in.

Sabine

Hopelijk komen jullie veilig thuis! Bon vol!

Jacques Eichperger 2022-12-03 21:44:32

Nu nog een goede en veilige vlucht dan komt alles weer goed