Dag 23 Léon

Spanje, León

Vandaag qua kilometers een gemakkelijke dag: 30 km naar Léon, we zijn er al om 10.30 uur en moeten wat tijd doden om rond 11.30 uur in ons hotel te kunnen.
Het is een aparte sensatie. We zijn op 31 mei jl. vertrokken en zijn gewoon maar doorgereden, elke dag verder. En dan zijn we opeens in Léon. Normaal fiets ik altijd een rondje of is er een plan om nog andere dingen te doen, maar in deze weken zijn we elke dag zonder al te veel na te denken verder gegaan. We hadden vroeger een kinderboekje 'Wim is weg', die ging ook op pad en almaar door. Daar heeft het wel wat van weg.
Als we zo 's morgens door de kleine stadjes rijden, lijkt daar nauwelijks leven te zijn. Luiken dicht, geen winkels of horeca open. Maar in de namiddag en avond komt er dan opeens leven op gang, apart om zo te beschouwen.
Léon is daarentegen anders. Daar is het in de ochtend druk, veel verkeer, mensen op terrasjes, een markt etc. Maar om 14 uur valt het stil. Nu is het ook ruim boven de 30 gr, dus enigszins te begrijpen. Maar onze wandeling terug naar het hotel voor onze siësta is heel veel rustiger dan de heenweg.
Léon is prachtig. We schuifelen in de warmte door de 'barrio húmedo' (de vochtige wijk) waar heel veel cafés en eethuisjes zijn. Het is verleidelijk om van elk steegje een foto te maken, met de oude huizen, het licht en de schaduwen, de gepaveide straten. Ik houd me maar in, ook omdat Wim ook veel foto's maakt.
De aankomst in Santiago werpt (voor mij) ook zijn schaduw vooruit. Het emotioneert me nu al om straks aan te komen in die stad na een voorbereiding van zes maanden en een reis van meer dan 2600 km. Ik zie er naar uit.
Statistieken: we hebben nu 2250 km gereden, een thermometer op straat gaf 36 gr aan, we zien hier niet zo heel veel andere caminogangers, hoewel die er wel zullen zijn en de temperaturen gaan de komende dagen wat naar beneden. Dat is prettig met twee pittige beklimmingen rond de 1300 m in het vooruitzicht.

Nog steeds heel indrukwekkend wat jullie allemaal meemaken.Ik begrijp de emoties die er gaan komen. Toitoitoi mannen jullie gaan het halen.

JW en Mieke 2016-06-22 16:44:40

Wat een genot om jullie verslagen te lezen! En dan die foto,s! Geweldig mannen! Een zonnige groet uit Houten.

Barbara 2016-06-22 20:38:28

geniet van die mooie bijzondere 'laatste loodjes'...