Vanuit Yellowstone naar het noorden

Verenigde Staten, Yellowstone National Park

We hebben enigszins uitgeslapen en worden wakker met een stralende zo'n aaneen strakblauwe hemel. Het heeft aardig gevroren vannacht. Er staat ijs op de parkbanken en de grond knispert als je erover heenloopt. We vinden sporen van herten of Elk naast de camper dus er is wel willige op de camping.
Met weemoed rijden we de 20 km het park uit. Vandaar gaat het naar het noorden. Nog een keer schampt de weg het park maar dan laten we het toch echt achter ons.
We moeten plots stoppen als bij een wegopbreking een helikopter af en aan vliegt om tonnen met gravel of beton van de weg naar een hoger gelegen locatie aan het vervoeren is. Een fascinerend schouwspel.
We rijden enigszins om naar de stad Bozeman waar we een buitensportzaak (REI - Recreational Equipment Incorporated) bezoeken. Dit is voor Ferry naast de gereedschapsafdeling van Sears een vaste stop in de Verenigde Staten. Met vesten, regenjassen en soft Shell jacks komen we weer naar buiten. Na een lunch bij IHOP (International House Of Pancakes) gaan we weer verder.
We nemen de snelweg maar verlaten deze alweer snel om een bezoekje te brengen aan niet minder dan Amsterdam. Dit is een piepklein plaatsje zo genoemd omdat in het begin van de twintigste eeuw hier veel Nedelandse immigranten waren neergestreken.
Dan gaat het via een stukje snelweg door naar een binnenweg naar het noorden.
Ferry heeft thuis op internet een camping ontdekt aan een groot stuwmeer. De camping blijkt echter sinds 1oktober dicht te zijn en is ook,behalve de locatie, minder mooi dan gedacht. Omdat de enige camping die we verder nog kennen 25 mijl terug rijden zou zijn gaan we verder richting Helena. Bij het tanken krijgen we een tip van een camping enigszins ten noorden van de stad Helena.
Als we hier aankomen kunnen we nog net genieten van de ondergaande zon in onze Canadese campingstoeltjes. Daarna douchen en eten zodat we snel aan dit verslag kunnen beginnen.
Helaas is het internet niet zo snel en hebben we moeite met het uploaden van foto's.
Morgen gaat het richting Glacier National Park dicht bij de Canadese grens. Helaas komt zo langzaam het einde van onze reis in zicht.

jongens wat een mooie verhalen. en mooie plaatjes ik heb de foto,s opgeslagen in mijn pc en de verhalen afgedrukt dus als jullie thuiskomen is je reis verslag al klaar. maar die zal ook wel op jullie pc staan. en Yvon, je schrijft erg leuk, doorgaan zo. groeten van ons voor jullie tweetjes en hopen dat het weer zich betert. hen en joop

Jenny en Joop 2014-10-04 10:01:35

De reis verhalen worden steeds mooier !! Leuk al het moois wat jullie zien,en de dieren. Ik maak op,dat het weer wat beter wordt Gelukkig.! Geniet er van !! Liefs Mies

Mies Laplooi 2014-10-04 12:46:32

Hoi allemaal, ja het weer is hier nu beter, maar we genieten zowiezo. Fer heeft weer een mooie roete uitgestippeld. We schrijven trouwens alletwee, Fer is de feiten en ik de sfeer reporter zullen we maar zeggen. Het is hier nu bijna half acht in de ochtend en ik dacht ik ga nog even proberen wat foto's te plaatsen. Zie dat t Fer later gisteravond ook nog is gelukt. Oh, t wekkertje gaat en Fer wordt waker. Dus, wassen, eten, en rijden met die hap!

Rockies 2014-10-04 15:31:19

Zeker leuk om te lezen. Jammer van het weer wel. Maar jullie hebben dit moois toch maar weer gezien. Thuis alles Ok vanmorgen weer even geweest.

Irma 2014-10-04 16:21:07

We zijn wel een beetje jaloers op alles wat jullie schrijven en zien , maar geniet er maar lekker van.